Gå til innhold

Gravid igjen etter MA i mars. Livredd det er meg det er noe galt med

astronauten11

Anbefalte innlegg

Hadde en MA nylig. Hatt en mens og er nå gravid ca 4+2.

Klarer ikke å føle noen glede foreløpig. Er så redd for å oppleve at fosteret dør i magen min igjen. Har tanker om at det er meg det er noe galt med, selv om jeg innerst inne vet at de fleste aborter skjer grunnet kromosonfeil hos fosteret. MA ble oppdaget i uke 10, fikk beskjed om at det ikke fantes noe hjertelyd, fosteret hadde vært dødt siden 6+4.

Leser masse på nettet om emnet, litt for mye er jeg redd. Vurderer å spørre legen om Albyl E i tilfelle det er infarkter/blodpropper i morkaken som er problemet. Noen som har erfaring med det?

Og sist, men ikke minst, er det noen som har hatt et fullgått svangerskap etter en MA?

Fortsetter under...

Hei kjære deg. Gratulerer med positiv graviditetstest! :)

Det er helt normalt å ikke kjenne umiddelbar glede når man tester positivt igjen etter et mislykket svangerskap. Selvfølgelig er man nervøs for at det vonde skal gjenta seg, men sjansen for at det skal gå bra i dette svangerskapet ditt er mye bedre enn at det går galt - 80/20%!

Jeg synes ikke at du skal begynne å tenke på medisinbruk enda. Det er helt normalt at man går gjennom en eller flere aborter i løpet av livet, og det betyr på ingen måte at noe er galt med deg. Jeg tror heller ikke at legen din kommer til å skrive ut en resept på Albyl-E til deg, med "bare" en MA i bagasjen.

Og ja, vi er veldig mange som klarer å fullføre svangerskap etter en MA. Selv har jeg habituell abort og har mistet tre ganger på rad før dette svangerskapet. Jeg er i skrivende stund snart 37 fullgåtte uker med en liten jente i magen, og hvis jeg med min historie kan klare det, så kan alle klare det!

Jeg vet at det er nervepirrende uker for deg nå, men det går nok bra skal du se - lykke til! :)

Huff. Det må være forferdelig å miste så mange ganger på rad. Så utrolig godt at du er 37 uker på vei rett rundt hjørnet.

Fant de noen årsak til at du mistet?

Ellers, tusen takk for trøstende ord. Forsøker å holde meg opptatt med andre ting enn det som skjer i magen, det hjelper litt å ha andre ting å tenke på. Skal ta en tidlig ultralyd for å sjekke om fosteret lever så tidlig som mulig. Noen som vet når man kan høre hjertelyd på UL?

Lykke ttil videre Erle!

• 2 uker senere...

Heisann!

Jeg er gravid selv etter 2 SA på rad.-Riktignok med noen måneders mellomrom.

Jeg er i likhet med deg mer bekymret enn glad, men det kommer seg dag for dag. Har fått tidlig UL i uke 8 (er nå 5+6), hjertelyd kan høres fra uke 6.

Lykke til til deg, håper det går bra for oss begge! :)

Klem

Hei!

Jeg er 5+4 idag, så da ligger jeg 2 dager etter deg. Har også fått tidlig ultralyd i uke 8. Er veldig spent. Livredd for å få beskjed om at det ikke finnes noe hjertelyd igjen. Var du langt på vei da du mistet?

Det er jo veldig uvanlig å miste 3 ganger på rad, håper det går greit med deg denne gangen. Masse lykke til:-)

Hei igjen astronauten11 :)

Jeg var i uke 7 begge gangene jeg mistet. (7+1 og 7+4)

I morgen starter jo uke 7 for meg, så jeg er livredd for uken som kommer!-Men kommer jeg meg gjennom den, så tror jeg nok at jeg tør å slippe jubelen mer løs :)

Lykke til!-Må få høre hvordan det går i tiden fremover! :)

Klem fra meg

Annonse

Hei jj23.

Føler med deg, men nå skal du snart på UL, skal du ikke? Selv skal jeg på UL på sykehuset førstkommende onsdag, men har vært så nervøs at jeg kostet på meg en UL på Volvat uken som var. Var så utolig at jeg følte jeg ikke var tilstede da jeg ventet for å komme inn og gav beskjed om at jeg ikke ville se på skjermen før legen hadde sagt det var liv - og det var det! Hjertet slo som bare det og jeg føler at en milepæl er forbi.

Vet at det fortsatt kan skje ting, men allikevel var det en stor lettelse.

Håper alt går bra med deg! Krysser alt som krysses kan:-) Hvilken dag skal du på UL?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...