Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Posten sier at folkeregisteret kanskje ikke godskjenner det, vet dere no om det?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Nei, du kan ikke ha folkeregistrert adresse på en postboks.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Skal samboeren din melde flytting til en postboks, slik at du kan motta overgangsstønad + mer for å være "alenemor"?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Det sier seg vel selv at man ikke bor i en postboks, og derfor må ha en reell adresse i folkeregisteret.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Det høres ut som om dere bor i Hervik... ? Like smarte ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Nei, han skal flytte og sier han skal bo i lastebilen!!! og dusje hos noen i sin familie. H.I
Gjest Toxic Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Selvsagt ikke. Folkeregistrert adresse er bostedsadressen din, ikke adressen posten din sendes til. Som noen sa over her: ingen kan bo i en postboks.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Det går nok ikke, man må ha en fast bopel adresse, enten man bor i Lavvo eller i campingvogn! Ellers vil det jo komme opp i registre at man er uten fast bopel!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 Om du skal feks bo hos familie eller venner for en periode, la oss si man venter på en leilighet som bygges så kan man ha noe som heter post restante. Da sendes all posten til et postkontor du selv velger, og du må hente den ut der. Du får dermed en postadresse som inneholder navnet ditt, post restante,postkontoret. Dette kan man ha for en periode, hvor land periode er jeg usikker på. Dette er noe man også kan om man er ute å reiser for en periode, eller av andre årsaker er registrert som bostedsløs hos folkeregisteret. Ring folkeregisteret om du trenger hjelp til utfylling av skjema eller har spørsmål. Om du ønsker å ha adresse registrert på postboks for å være anonym, så går ikke dette. Har du grunner for å være anonym ovenfor andre må dette søkes om på spes.grunnlag men hos folkeregistret er man alltid registret på den ene eller andre måten.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Ja, Jorunn (for det er jo du som troller her konstant), det går an å bo i en postboks og ha adresse der. ENeste kravet er at en representant fra folkeregisteret er vitne til at mannen din faktisk får plass inni en. Om han kommer seg ut er ikke så nøye...
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #11 Skrevet 4. mai 2010 Da får han si ifra til folkeregisteret om det og sette opp en postboks som korrespondanseadresse eller få posten sendt c/o mamma.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #12 Skrevet 4. mai 2010 Man kan faktisk være registrert som bostedsløs hos folkeregisteret. Hvor lenge man kan være det vet jeg ingenting om, men du kan lese innlegget mitt ovenfor om hvordan man kan motta post. Om han ikke har tenkt å ha noe bosted, vil jeg tro dette er måten å gjøre det på om han ikke melder flytting hjem til foreldrene da.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #13 Skrevet 4. mai 2010 Så idt jeg vet går det ikke uten at det foreligger veldig spessielle omstendigheter, men det jeg lurer på er hvordan de som faktisk er bostedsløse er registrert. Hvis du faktisk ikke har noe hjem, hvordan registreres du da? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #14 Skrevet 4. mai 2010 Da registreres du som bostedsløs, og ja det går faktisk an! Når noen da, ønsker å søke deg opp i folkeregistret for å finne adressen din, vil det stå en kode der for at du for tiden ikke har noe bosted. Som sagt hvor lenge man kan være det aner jeg ikke om det finnes noen grense på- jeg var det bare i 4 mnd mens jeg ventet på huset mitt. Da bodde jeg litt hos familie og venner så lenge..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå