Gå til innhold

Gutten min på 10 mnd er lyseblå på det hvite området rundt øyeeplet, andre som har barn som er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt noen som vet hva årsaken kan være? Er litt bekymret over det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør en lege.

Ikke for å skremme deg, for det er sikkert mange årsaker til at man er lyeblå i øyet, men jeg vet om en liten gutt som er født med benskjørhet ( osteogenesis imperfecta) og han har slike øyne.

Skrevet

Er vel fleire grader av det å vere blå på augene. Eg tenkte og på medfødd beinskjørheit der det er typisk å vere blå på det kvite, men dette er ei svært sjeldan diagnose. Mest sansynleg er det nok ei anna årsak.

Enkelte foreldre har vorte mistenkt for barnemishandling før ein finn ut at barnet har beinskjørheit, så om han skulle brekke noko kan det vere greit å tenkje på.

Skrevet

Min gutt har en syregrønn farge på øyeeplet, hva tror dere det betyr?

I tillegg plukker han seg i nesen og synger alfabetsangen ustanselig, veldig irriterende i grunn!

Skrevet

Det er helt normalt at barn er lyseblå på det hvite på øyet. Jeg er også det og har spurt en som kan alt som er verdt å vite om øyne og enda mer enn det og han sa det er rett og slett den delen av øyeeple som gjør øyet hvitt som er tynnere enn normalt og da syns det mørke blå laget under. Det er ikke farlig i det hele tatt og på de aller fleste forsvinner det etterhvert.

Skrevet

Takk for svar jenter. :-)

Anonym 20:21: Da håper jeg at det er med han som med deg, ingenting i veien... Han er ekstremt lys i huden, kanskje det kan ha en sammenheng!? At han har lite pigmenter? Har du veldig lys hud også? :-)

Skrevet

Tror ikke det har sammenheng med lite pigmenter, for jeg kjenner to gutter (ikke i slekt) med mørkt hår, helt mørkebrune øyne og litt mørke i huden, og de er lysblå på det hvite :) Ser litt sånn glass-aktig ut på en måte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...