Gå til innhold

Er jeg slem hvis jeg gjør det?

Anbefalte innlegg

Jeg har hengt meg aldeles opp i et navn og vil ha det til lillemor.

Men mannen er helt imot det. Jeg har tryglet og bedt men får ikke overtalt han. Er jeg fryktelig slem hvis jeg likevel går mot hans vilje?

Han sa for en god stund siden at det å velge navn ikke var så viktig men da jeg kom med det jeg ville ha syns han ikke det var noe fint.

Jeg får ikke dette navnet ut av hodet!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141810711-er-jeg-slem-hvis-jeg-gj%C3%B8r-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det syns jeg. Skjønner ikke helt hvordan du kan gå mot hans vilje, han har vel også bestemmelsesrett. Jeg har også ett nr 1 navn som jeg alltid har sagt dersom jeg får en datter skal hun hete det. Da vi fikk en jente ville ikke mannen min bruke det navnet, så da ble vi enige om et annet navn. Jeg kunne aldri brukt et navn mannen min ikke liker.

Du kan da ikke velge et navn han ikke vil ha! Dere må jo bestemme sammen eller ihvertfall bli enige om et navn begge synes er greit.

Jeg måtte droppe navnet jeg ville ha på datteren vår, siden mannen ikke synes det var noe fint. Han hadde et forslag han gjerne ville ha, og det navnet synes jeg var greit.

Eg måtte droppe Lucas til vår minste,då mannen min ikkje var komfertabel med da.... enda opp med emil.

eg og er einig med Miranda,at du kan ikkje kalle ungen noko som faren til barnet misliker... det blir heilt feil...!

Prøv å kom med eit kompromiss..dobbeltnavn for eks. med eit navn som du liker,og eit som han liker....!!!

Ville nå diskutert det litt istedet og heller sett det hele litt an. Du kan vel ikke bare bestemme at barnet skal hete Lise hvis far er fullstendig i mot det? Jeg ville nå ikke gått så langt for å få et spesielt navn iallefall. I verste fall kan det jo ødelegge forholdet...

Annonse

Åh huttetu. Skjønner at mange ble provoserte.

og jeg vet jo selv at det er en slem ting å gjøre det å trosse han.

Men jeg ble litt desperat her.

Jeg ønsker meg så fælt det navnet. Han ønsker å kalle henne opp etter mora si. Jeg har sagt at det er greit og at vi da har hvert sitt navn på henne. For hell i uhell så passer navnene sammen da.

Men det vil han ikke!!

Så da er det vel ikke rart at jeg blir litt oppgitt og desperat?

Men takk for mange fine svar da.

Kanskje dere bør forkaste begge forslagene dere har og starte på nytt? Er det lenge til termin? Jeg har trodd jeg har bestemt meg flere ganger gjennom svangerskapet, men det dukker stadig opp nye navn. Selv om mannen min mener vi har funnet navn da;)

Kanskje han har dårlige vibber på dette navnet? Kjent noen som het det som han ikke gikk overens med? Har en eks som heter det eller noe? Har du spurt han om hvorfor han ikke liker navnet? Eller er det bare det at HAN vil trumfe gjennom sin mors navn? Man har jo ofte gode eller dårlige følelser for et navn ut fra tidligere erfaringer.. Ofte føler jeg det slik med navn andre i omgangskretsen har valg på sine små, at hvordan kan de kalle den skjønne ungen DET navnet..men etter en stund BLIR jo de skjønne goingene navnet sitt, og de gamle assossiasjonene glemt.. Kan jo være at når prinsessa kommer at han finner ut at navnet passer på henne? Dersom det ikke går over bør dere nok finne et begge kan leve med :) Lykke til!

Vel, ettersom at begge skal signere navnepapirene, så kan du jo ikke akkurat tvinge han til å skrive under på et navn han ikke vil ha... Er viktig at dere blir enige. Du får heller prøve å venne han til navnet - kanskje han endrer mening underveis :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...