Gå til innhold

EN stor takk til EJO9 og ostepop!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoveddrivkraften bak vaksiner er profitt, dette er et uomtvistelig faktum.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har du flere dimensjoner. Det enkelte farmaforetaket er profittmaksimerende på et bedriftsøkonomisk nivå. Forskningen er jeg ikke så sikker på. Vitenskapens drivkraft er jo å få vite ting man ikke vet og å forstå ting bedre som man observerer. Jeg kan ikke se noen direkte krav til profitt her. Dessuten er vel studier som viser at vaksiner er trygge og effektive langt mindre sensasjonelle enn studier folk som Wakefield har tatt seg betalt for. Når det gjelder myndigheter, driver de vel å beregne nytten av vaksiner og det å ha en sunn befolkning som en slags samfunnsmessig profitt. Om man tenker slik blir det vel åpenbart at vaksiner er et naturlig og metodisk valg.

Skrevet

Helseinterressert sa: "Hoveddrivkraften bak vaksiner er profitt, dette er et uomtvistelig faktum." Et uomtvistelig faktum? Dette må du nesten dokumentere, Helseinterressert. Er det hoveddrivkraften på samme måte som at en homeopat lever av å selge homeopatisk medisin, kanskje?

Skrevet

Forsøker du å benekte dette også ostepop? Vet du hva som skjer med virksomheter i næringslivet som driver med underskudd???

Skrevet

Bare svar på spørsmålet mitt, du.

Skrevet

Du kan jo begynne her ostepop:

"Privat virksomhet drives oftest forretningsmessig ved at den selger varer eller tjenester på markedet for å oppnå profitt"

Ref: http://no.wikipedia.org/wiki/Virksomhet

Skrevet

Derfra til at det finnes en global konspirasjon vedr. vaksiner er det et par steg pluss en diger porsjon galskap og paranoia.

Skrevet

Hvorfor trekker du konspirasjon inn i vaksinedebatten EJ?

Skrevet

Det var da vitterlig du som kom med hentydninger om den mektige vaksinelobbyen:

Helseinterressert sa 12:38 6.05.2010:

"Ja, og det er også helt vanlig at vaksinelobbyen ser sitt snitt til å tjene enda mere penger når det viser seg at vaksiner ikke virker, feks vha enda flere vaksinedoser.

Helseinterressert"

Skrevet

Hva er det som er konspiratorisk med dette? Fornekter du at vaksineindustrien er drevet av profittjakt?

Skrevet

Det er din tolkning.

(Forøvrig mener du "benekte", ikke "fornekte".)

Skrevet

Jeg tolker ikke, jeg spør?

Skrevet

Hehe, jada.

Når man spør noen om han fortsatt slår kona si er det mer enn bare et spørsmål, akkurat som dine spørsmål er mer enn bare spørsmål. Nice try.

Forøvrig har jeg allerede svart på det litt lenger opp i tråden.

Skrevet

Helseinterressert:

Selvsagt er legemiddelindustrien drevet av profitt, akkurat som homeopatisk/alternativ industri er det.

Det betyr ikke at alt arbeid med vaksiner er drevet av profitt. At noen tjener penger på en metode som beskytter mot sykdom, betyr dessuten ikke at metoden er dårlig. Arbeidet med vaksiner var forøvrig ikke i utgangspunktet profittdrevet,

Skrevet

Hva vil du begrunne "Arbeidet med vaksiner var forøvrig ikke i utgangspunktet profittdrevet, " med osteopop?

Skrevet

Og hva så ostepop? Men vi kan jo godt diskutere vaksiners opprinnelse. Her er en annen interessant beskrivelse av vaksiners opprinnelse:

”Hvorledes vi lar oss beherske av en gammel overtro. Vaksinasjon er årsak til sykdom og død” av L. Lind af Hageby.).

Jenner mente at vaksinasjonen ga beskyttelse for livstid. Allerede i 1805 offentliggjorde dr. Rowley 504 tilfeller av vaksinerte som hadde fått smittekopper, hvorav 75 døde. Selv fikk Jenner føle vaksinasjonens ”velsignelse” idet hans egen sønn døde en tid etter i tuberkulose. Det blev dog ikke siste gang vaksinatørene drepte sine egne barn. Medisinrådet Bauer sier at han gjennom kukoppeinpodingen ”pinte i hjel” sin egen sønn. Dr. Verkrüger: ”Jeg har bare for noen få dager siden mistet et meget friskt barn gjennom vaksinasjonen”.

http://www.riksavisen.no/?p=624

Skrevet

...og ditt poeng er?

At det for 200 år siden manglet kunnskap om grunnlagene for hvordan og hvorfor vaksinene fungerer?

Skrevet

Mitt poeng var at det ikke er noe nytt at vaksiner forbindes med død, helseskade og uvirksomhet.

Skrevet

Det stemmer. Det er veldig gammelt og foreldet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...