Gå til innhold

Det satt en baby alene i bilen........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på Elkjøp i dag og 2åringen min snorksov i bilen i mens jeg fikk unna ærendet mitt der inne. Ikke noe problem det, slik jeg ser det. Kjenner jo jenta mi, og vet at når hun sovner, så sover hun i 2 timer i strekk. Lot vinduet stå litt på gløtt da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg veit av noen som gjorde dette på en butikk inærheten av der jeg bor. Ungen satt i bilen, med nøklene i, og mora skulle bare innom butikken en LITEN tur.(som er unnskyldningen til flere her inne) Noen hu kjente starta bilen, og flytta den på hjørnet av butikken. Tenk hvilken følelse det var for mora, og komme ut og se at bilen var borte da!! Hu gjør nok ikke det igjen! Samme hvor 'liten' plassen vi bor på er!

Skrevet

Herlighet...

For den babyen er det farligere og større sjanse for ulykker å sitte i bilen mens mor og/eller far kjører enn å ta en blund en kjølig dag mens mor eller far løper et ærend inn i butikken...

Tenk så fint det hadde vært om alle her inne kunne brydd seg litt mer om sine egne ting. Tenk hvilke fordommer og holdninger dere overfører til egne barn...

Skrevet

Da hjelper jeg deg med resten. Det skrives "plutselig" hihi ;)

Skrevet

"...(knuse ruta gjør man ikke hvis man ikke må, å bli kuttet opp av glasskår er heller ikke gøy for søte små)".

En velger jo selvføelgelig et annet vindu en det vindet ved siden av babyen? Og da får jo ikke babyen glasskår på seg. Lov å tenke littegrann ;)

Skrevet

Jeg så noe jeg synes er værre en dag jeg var på butikken..

Ungen (som sikkert var rundt året) hadde vært med moren inn og satt i handlevogna..

Da de var ferdig, plasserte moren vognen i gangen (ikke i butikken, men ett stykke nedfor), tok varene og gikk til bilen, mens ungen ble sittende alene.

Og nei, bilen var ikke rett ved.. den var litt unna, og moren kunne ikke se vognen fra bilen.

Jeg er ikke hysterisk av meg altså, men det synes jeg var drøyt..

Hvorfor kunne hun ikke bare ha trillet vognen bort til bilen, eller satt ungen inn først??

Ble stående i nærheten til hun kom tilbake, synes synd i stakkars ungen som så litt engstelig ut..

Skrevet

moro av å flytte en bil med et sovende barn. Minner nesten litt om varsleren.

Jeg har en sjelden gang latt barna sove i bilen, men bor ikke veldig urbant. Bruker da å kikke ut gjennom ruta, opptil flere ganger, i løpet av en kort handletur.

Var kanskje mer stressa på det her som førstegangsmor. Med tre barn kan man ikke ta med alle inn og ut alle steder, om man skal videre på jobb for eksempel.

Skrevet

Det er nok litt hysterisk å reagere på at noen løper inn på butikken, men jeg hadde ikke gjort det selv..Ser ikke akkurat at det kan skje så mye, men ville ikke risikert at den lille våknet og ble urolig. Men alle kjenner sine babyer best!

Tydelig at tidene forandrer seg; for 40 år siden hadde de egen soveavdeling til babyene utenfor handlesenteret i byen vår. Så der sov de på rekke og rad uten at noen så til de. Det skulle de prøvd å få til i dag;)

Skrevet

hehe, joda, i galmedager gjorde de det litt anderledes :P Men personlig ville jeg aldri latt barnet mitt sitte i bilen alene... Jeg ville helller hektet av bilsetet og bært det med deg inn i butikken. Da ville ungen fått sove, og jeg kunne handle uten å være redd for at helvete skulle fryse til is og en trailer kom og tok bilen med barnet mitt i...

Jeg ville ventet ved bilen jeg, og når mor/far kom ut, ville jeg bare smilt og sagt "Jeg så at babyen sov i bilen, så jeg måtte bare titte litt jeg, håper det går bra?" Man trenger ikke å kjefte på folk fordi de tar andre valg enn en selv, men jeg hadde ikke hatt samvittighet til å la babyen være alene i bilen uten at jeg så etter... Hønemor til alle barn jeg :P

Skrevet

jeg hadde IKKE gått i fra mine barn i bilen. Ikke han på 5 mnd og ikke hun på 4 år.

Aldri i verden !!

Planlegger heller litt bedre enn å måtte gå i fra mine barn i bilen!

En sønn av en venninne av meg har alltid sitten i bilen når hun har vært i butikken, han sitter og spiller gameboy. Gjort det siden han var liten, nå er han 7 år. Vet sikkert ikke hvordan det ser ut i en butikk en gang. Han har overlevd han altså, men JEG hadde ikke gjort det. Men folk er jo forskjellige...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...