Gå til innhold

Det satt en baby alene i bilen........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg skulle på butikken å handle. Når vi hadde parkert tok jeg datteren våres på 10mnd ut av bilen, og ser i det jeg snur meg at det sitter en liten jente i bilsetet sitt i bilen ved siden av. Hun var mindre enn vår datter, kan tippe rundt 7-8mnd. Hun sitter å sover riktignok, men jeg hadde ALDRI forlatt jenta mi alene i bilen uansett hvor kort tid jeg skulle bruke i butikken. Fra vi kom kjørende, til vi gikk inn i butikken (ventet ved bilen noen min ekstra før vi gikk inn) så var det ingen som kom til bilen med jenta i. Dette var i 16tiden når det er rush i butikken.

Hva om hun hadde våknet å ligget å skreket helt alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke noe problem...Dette har jeg gjort noen få ganger jeg har hatt det veldig travelt. Er jo ikke slik at man bosette seg inne i butikken heller da..

Skrevet

Hva så. Som du sier sov hun og faren for overoppheting er ikke overhengende om dagen.

Skrevet

Så du bare dro? Hva om hun hadde våknet og skreket til hun ble kvalt? Mens du bare dro altså.

Skrevet

Eier dere ikke samvittighet? Jeg blir stadig sjokkert over verden...

HI

Skrevet

Vil tro det er bedre for jenta å få sitte der og sove enn å bli vekt for å bli med inn i butikken for å kjøpe et brød?

Skrevet

personlig hadde nok ikke jeg gjort det selv. Tenke om noen stjeler bilen...

Men...

- Mulig de har 2 mobiler og så gikk mor eller far med en ene på øret for å høre om vesla våknet.

- Kanskje de var ofte ute og tittet på henne.

- Kanskje de hadde dratt ungen inn og ut av bilen mange ganger så hun ble veket ofte og ikke fikk sovet ferdig at de bestemte seg for å la henne få slappe av og sove, men passet på henne likevel.

Skrevet

Jeg vet i hvert fall at jeg ikke går fra det mest dyrebare jeg har her i livet uten tilsyn i en bil (jeg hadde ikke gått fra lommeboka, hvordan skal jeg da kunne gå fra barnet mitt). Men det er kanskje forskjell på land og by da.

Skrevet

Jeg hadde heller aldri gått fra mitt sovende barn i bilen. Men jeg tviler sterkt på at jeg hadde reagert SÅ kraftig om jeg hadde sett det at jeg måtte skrive et sjokkert innlegg om det på DIB.

Og jeg bor i Oslo...

Jenta hadde det sikkert topp. Hun fikk sove fremfor å bli vekt.

Skrevet

Og det kom et skip til Bjørgvin i 1349...

Skrevet

Hun blir nok ikke kvalt av å skrike som noen påstod her:)

Jeg er ganske enig i at dette er en uting å gjøre, men så lenge det ikke er varmt ute (fare for overoppheting) og babyen faktisk sover ville jeg nok ikke ha gjort noe i forhold til det. Hadde det derimot vært en varm sommerdag ville jeg nok ha kontaktet politiet (knuse ruta gjør man ikke hvis man ikke må, å bli kuttet opp av glasskår er heller ikke gøy for søte små)

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort altså. Syns bare ikke noe om det. Tenk om barnet våkner og blir redd, siden han/hun er alene. Stakkars.

tenk om biltyvere, bilbrann osv.. Greit no, sjangsen er minimal. Men sjangsen er der, og jeg kunne aldri tilgitt meg selv.

Pluttselig blir det kø i kassen, og ærende tar lengre tid enn man tror.

Jeg håper bare at dere IKKE gjør dette om sommeren når det er varmt, i det minste...

Skrevet

Litt skrivefeil. Best å ordne dem så ikke DIB-pilitiet tar meg ;)

Tyveri, greit nok skulle det altså være

Skrevet

Å Gud så lei jeg er av sånne innlegg.

Skrevet

Har en magefølelse på at den sovende babyen får en bedre oppvekst enn jenta di.

Sånn er det med den saken.

Skrevet

DET VAR BARE FLAKS AT IKKE DENNE BABYEN VREI OM NØKKELEN OG KJØRTE AV GÅRDE I FEIL KJØRERETNING OG FORÅRSAKET EN KJEDEKOLLISJON MED FEMTEN DREPTE, DERAV TO BABYER OG ÉN ALENEMOR. ALT DETTE BARE FORDI DE SYKE OG HENSYNSLØSE FORELDRENE TIL DENNE BABYEN PRIORITERTE SEG SELV OG SYNTES DET VAR VIKTIGERE Å HANDLE DOPAPIR OG FROSSENPIZZA ENN Å VÆRE OMSORGSPERSONER FOR SIN LILLE BABY. FY FLATE!

Skrevet

Hehe..

Kan jo hende det var en ørnemor. De flyr jo så fort at kanskje HI ikke har registrert det.

Skrevet

jeg er HELT enig med hi. jeg synes det er en uting og i grunnen ganske forferdelig. har en venninde som gjør akkurat det samme+flere ting i samme sjanger, og jeg merker at jeg vil være tilbakeholden med å noengang la henne passe mine små.

jeg blir også litt overrasket og trist over å se at så mange tydeligvis synes det er en akseptert handling. jeg har egentlig trodd at det hørte til sjeldenhetene, men det gjør det tydeligvis ikke.

Skrevet

Ja, og alle vet jo hvor ille det endte...

Skrevet

Dersom du syned det er så skrekkelig, men likevel ikke gjør noe med det ... Hvor mye bedre er du?

Hvem er verst? Den som slår sine barn ... Eller den som ser på?

Skrevet

Skal jeg vekke mini for å løpe på butikken i 2min? For av og til må man ha en krise middag... Har ikke en eneste gang greid å løsne setet fra basen uten at mini har våknet... Jeg ser virkelig ikke problemet så lenge det ikke er for varmt og fare for overoppheting. Ser dere på barna deres hvert sekund når det sover? Skiftordning på natta og da tenker jeg. -Det kan bli kvalt i egen seng og veit dere!

Skrevet

Jeg er også enig med deg HI! Ingen burde sette babyen alene i bilen. Uavhengig av værforhold.

Skrevet

oi, kanskje det var barnet mitt... jeg lar en SJELDEN gang barnet mitt være igjen i bilen om jeg bare skal inn å kjøpe en ting... altså, jeg ser at det ikke er kø der inne og det tar meg max 3-4 min.

Skrevet

Jeg synes ikke dette er noe å brøle etter heller..

Om jeg skal inn i butikken et raskt ærend, og barnet sover, så er det ingen problem om hun ligger fastspent i selen sin. (men nå bor jeg på "landet", og her gjør vi slikt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...