Gå til innhold

Normalt å ha forhøyet temperatur under svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går konstant rundt med litt forhøyet temp, mellom 37,5 og 37,9. Har ingen symptomer på forkjølelse eller liknende. Noen som vet om det er normalt?

Gjest ->>-
Skrevet

Nei, det er ikke normalt å være subfebril pga graviditet.

Jeg har hørt om tilfeller hvor folk med ulike autoimmune sykdommer har reagert på graviditet som på en infeksjon, siden kroppens immunforsvar da kan oppleve embryo som et fremmedlegeme. Men da er det bare snakk om ekstremt tidlig i svangerskapet.

Skrevet

Jeg hadde feber da jeg fikk blodpropp. Det var riktig nok ca fem uker ETTER fødsel - noe som er unormalt. Mer normalt å få blodpropp i forbindelse med svangerskap under eller like etter... Tenk etter om du har vondt i et bein eller noe...

Ikke for å skremme dette da... Men jeg hadde uforklarig feber lenge før man oppdaget tilslutt ay det var blodpropp. Håper selvfølgelig ikke det er tilfelle hos deg. Relativt sjeldent da... :-)

Skrevet

Takk for svar. Tror nok ikke jeg har blodpropp, har ikke vondt i bein eller tung i pusten. Autoimmun sykdom kunne være tenkelig, har gått rundt med leddsmerter til og fra. Skal til legen i morgen, får høre hva han sier.

Skrevet

Jeg har hatt forhøyet temperatur under svangerskap, men har kun giddet å fulgt med i 1. tri. Normal temperatur på dagtid før svangerskap var rundt 36,6, rundt 37 etter eggløsning og i starten på svangerskapene i overkant av 37. "Sleit" med det samme 1 år etter kyssesjuke, så er normalt for meg!

Skrevet

Jeg hadde også forhøyet temp mesteparten av svangerskapet og også veldig vondt i alt av ledd. Legen fant ikke noe "galt" da, men det er alltids best å nevne sånt til legen :-)

Skrevet

Eg dreiv med tempmåling for å finne eggløsning, og kvar gang eg vart gravid steig temp ca 0.2- 0.3 grader høgare enn vanleg etter el. og 0.7 grader høgare enn før el. Men den var nok ikkje så høg som din temp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...