Gå til innhold

Hodet er ikke festa??? HÆ??? Legen sa det til meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte hva han mente, og da sa han bare at det skal være festet før fødsel?? Jeg begynte selvsagt å le, men han bare så rart på meg.

Hva mente han egentlig? Hode er jo festa hele tiden? Eller? Det så jo ihvertfall fast ut på UL? Og jeg har aldri hørt om at barn blir født uten hodet festa før? Er det sånn at hodet automastisk fester seg til kroppen hvis fødselen starter da? Tulla han med meg?

Skrevet

Noen barn fødes med hodet under armen. Sånn er det bare. Men det sys på igjen like etterpå. Legekunsten er kommet langt.

Skrevet

Hi hi, du tuller ikke sant? Festet som at hodet sitter bom fast i fødselskanalen, ikke som i festet til kroppen:P

Skrevet

når hodet har festet seg, er det langt nok ned i bekkenet til at en fødsel kan begynne uten problemer. Fødte min første uten at hodet var festet, og da var det stor fare for navlestreng rundt halsen. Jeg måtte også ligge helt flat til ungen var ute.....i 19 timer. Så du har nok misforstått, det har ikke festet seg til deg......jeg og misforsto første gangen...;)

Skrevet

OK? Så hodet skal feste seg til meg?? Skjønner like lite jeg...

hi

Skrevet

kniiiis. Det er en morsom tanke at det finne så teiste folk som deg, HI. Men tror nok du er forumtroll... Litt mer troverdig måtte du nok være for å ha noe særlig underholdningverdi, så lykke til videre!

Skrevet

Jo, som regel ,for førstegangsfødende i hvert fall, synker barnet gradvis lengre ned i bekkenet og plutselig en dag sitter hodet fast i utgangen om du vil si det slik. Er legen i tvil kan h*n sjekke ved å ta hånden inn og dytte og se om hodet rikker på seg (ikke behagelig skal jeg si deg).

Så hodet sitter ganske godt fast når det først har festet seg og da vet man at i over 95% av tilfeller har kvinnen stort nok bekken til å greit føde barnet :-)

For andregangsfødende derimot trenger det ikke være slik at hodet fester seg, det skjedde ikke med min andre før fødselen.

Skrevet

Det er ikke verre enn at du limer det fast etter fødselen.

Skrevet

De bruker ikke lim, men syr det på.

Skrevet

hahaha, dette var dagens altså....

fikk meg en knakandes god latter. dette innlegget var jammen på høyde med hu som hadde samboer som ikke fant bilen i garasjen og alt detder styret hehehe :)

unnskyld at jeg sier det HI, men du må jo være stokk dum.

hodet kommer sannsynligvis til å sette seg fast nederst i bekkenet ditt før fødsel; altså: hodet fester seg!!

takk for at du fikk meg til å le så enormt :)

Skrevet

herre gud. dette fortjente faktisk feil orddeling....

Skrevet

Superlim er fine saker :P

Skrevet

Det heter ikke feil orddeling. Særskriving derimot

Skrevet

Du tuller nå? Isåfall så sjønner jeg legen:P

Det at hodet fester seg betyr at det "skrur" seg på en måte fast i fødselkanalen.

Skrevet

At hodet ikke er festet betyr at ungen har en skrue løs. Det er svært arvelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...