Mage Mi Sa Jo Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 tips til variasjon. her går det litt mye i bødmat. men jeg glimter til en gangi blant. *midagsrester som kan brukes til fingermat kald dagen derpå eks: kjøttboller, fiskekaker. kokte gullerøtter. kan finne på å lage pizza snurrer, middagsmuffins, ommelett, pastasalat ol. agurk cerry tomater, ostestrimler. men som regel er det brødskiver med forskjellig pålegg.
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Småen hater hardt og intenst nesten alt av brødmat, så her går det mye i kokte grønnsaker + rent kjøtt/kalkun/hjemmelagde fiskekaker eller panert filet + fruktpure til lunsjen. Til andre måltider sender jeg med hjemmebakte glutenfrie matmuffins, frukt og gulrøtter. Innimellom får han også med seg rosiner, hjemmelaget potetgull, og diverse annet som vanligvis er fy-fy (i tillegg til det ovenfor), men vi har legens velsignelse i og med poden er litt i tynneste laget.
Espoir Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Det er mye brødmat her og, med pålegg som leverpostei, peanøttsmør og ost. I tillegg pleier hun å få med seg noen gulrotstaver, paprikabiter og/eller agurkskiver. Frukt er alltid med, det legges i en felles fruktkyrv. Som ekstra-greie kan det vanke noen havregryn som hun spiser med melk de får i barnehagen, eller for eksempel en kjøttkake, fiskekake, et pizzastykke el.lign hvis vi har hatt det til middag dagen i forveien. Vi er ikke så veldig oppfinnsomme, dessverre.
....mammatilto... :))) Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 ingenting - da de spiser alle måltidene i barnehagen :-)) Både frokost,varmlunsj og frukt :-))
meg & to små vampyrer Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 De får lunsj i bhg og frokost spiser han hjemme. Vi pleier å sende med noen eplebåter, fullkornskavringer eller banan eller knekkebrød som han enten spiser til sin 2. frokost, ved 3tiden eller på vei hjem fra bhg.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Vi sender med kun frokost å da er det et par brødskiver med forskjellig pålegg, litt havrefras og noen druer/agurk eller youghurt etter brødskiva:-)
erteposen + 4 Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Bhg. gutten min får alle måltid der siden han spiser frukost hjemme. Skolegutten er glad i brød med pålegg, men det er middagsrester, gryn, grønnsaker, frukt, nøtter, tørket frukt m.m. Pappaen lager matboks, så jeg har rett og slett ikke kontroll. Kanskje er jeg en nugatti, loff og saft mamma uten at jeg vet det?
blomstre Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 Her har nistene stort sett vært kjedelige greier (brød), men har begynt å få litt dreis på tilbehøret og varrierer mellom: - cherrytomater - miniagurker - minigulrøtter - minimais - sukkererter - druer - de minste danimino yoghurtene - den glade ku; ost med brødpinner - mini parmesan - peanøtter med skall - mini eske med rosiner - minifras - noe passende fra gårsdagens middag, men det blir ytters sjeldent + frukt
___ Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Det er selvfølgelig mye brød, mest vanlige sliver men vi varierer med rundstykker, focaccia, pizasnurrer, nannbrød ol. I tillegg har vi nesten bestandig en type grønnsaker som sukkererter, tomter, kålrotsataver, minigillerøtter, søt paprika eller liknende i. Ungene er også veldig glade i tørket frukt så det er det også ofte et par biter av. Andre ting som kan være greit er kyllinglår med papir rundt beinet, karbonader, kjøttboller, fiskepinner og andre middagsrester. Kokt egg er også fint å ha i matboksen. Vil du variere pålegget litt er det jo fint med ting som røkelaks, omelett, fiskepudding. Lefser og lomper er også fine å variere med.
Ugl@ Skrevet 4. mai 2010 #11 Skrevet 4. mai 2010 Det er alltid enten brødskiver eller knekkebrød. Pålegg og innhold forøvrig varierer etter utvalget hjemme, tid og kreativiteten til undertegnede. Men vanlig matpakke er: to grove skiver med feks leverpostei med agruk, tomat eller paprika, brunost ( ja fy og fy), gulost med agurk og paprika. eventuelt annet kjøttpålegg som feks salami, servelat, kokt skinke, makrell i tomat er populært, men da i slike små bokser helst. Har alltid med noe frukt og eller grønt i tilleg, enten eple biter og appelsin, eller noen druer, gulerot staver, blomkål buketter, kålrot staver, en halv banan, pære, kiwiskiver...ja....
lykkeligmor til to<3 Skrevet 4. mai 2010 #12 Skrevet 4. mai 2010 datra mi elsker å få med grove wraps med ost, skinke og salat i:O) omelett og kald toast er også populært. ellers masse oppkuttet frukt og grønnsaker.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 4. mai 2010 #13 Skrevet 4. mai 2010 Så flinke dere er å variere med spennende mat, da!! Her går det mest i brødmat med diverse pålegg. Noen ganger yoghurt. Frukt hver dag, men da blir det helst druer, epler eller banan.. Har ei lita som er litt sær i kosten( synes jeg i hvert fall..) Men hun har bare frokostmåltidet med seg, resten får hun i barnehagen.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 4. mai 2010 #15 Skrevet 4. mai 2010 Brød/knekkebrød, + grønnsaker og frukt hver dag. spiser lite til andremåltidet så sender litt ulike ting slik at hun selv kan velge. minigulrøtter, cherrytomater, agurk, banan, jordbær, druer e.l Noen ganger legger jeg med et kokt eller stekt egg )
serin@ Skrevet 4. mai 2010 #16 Skrevet 4. mai 2010 Har ikke matboks med. Spiser hjemme før han går i barnehagen, til frukten spiser han yogurt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå