Esther30 Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Skal på UL i morgen, 19 uker på vei! Og vi vurderer veldig for og imot om frøkna her skal få være med.. Hun er bare 4 år men er veldig opptatt av babyen og alt som hører til! Har hørt mange som har gode opplevelser med å ha med så små barn, men vet at noen anbefaler å ikke ha med barn i tilfelle det er noe galt. Var på UL i uke 14 og alt var bare bra! Og kjenner mye spark hver dag! (selv om det ikke er noen garanti for at alt er bra) Lurer bare på hva dere med barn fra før har gjort/skal gjøre i forhold til UL?
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Kommer ann på hvor du skal. Noen vil ikke ha søsken med i det hele tatt. Jeg vurderte det sist, men ble anbefalt ikke. Sto også på papirene fra sykehuset. Skal på ny sjekk om et par uker, da skal kommende storesøster være med, hvis legen sier at det er ok, der og da. For de av oss som går flere ganger til UL er det jo litt tryggere for alle parter. Jeg har veldig lyst at storesøster skal få se :-DDD Lykke til på ultra :-D
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 I papirene våre fra sykehuset stod det at de ikke tillater søsken/små barn med på ul pga sykdom og smitte fra bhg-barn og skolebarn.. Vi hadde veldig lyst å ta med storebror
nanni79 Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 står i brev fra sykehset at små barn ikke har utbytte av ul, og de ønsker dermed ikke at de blir med. Jeg fikk film av min baby for noen uker siden (i uke 17) og viste det til min sønn på 5 år. Han skjønte ikke så mye av det han så. Kanskje de kan lage en film til dere på sykehuset som dere kan vise hjemme? undersøk det eller ta med minnepinne i tilfelle. På rutine l er det jo flere ting som skal kontrolleres. Som regel tas dette ikke så nøye på privat ul.
surfepia Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Samme her, sto på innkallinga at det ikke var lov å ta med barn. Men når vi kom dit og ba om å få ta opp hjertelyd og få ekstra bilder så vi kunne vise storebror hjemme så spurte hun hvor gammel han var, han er 11 år. Og da sa hun at ja men da kunne vi tatt han med!! HYGGELIG!!!! Da burde det stått at dette gjelder barn over el under en viss alder. Så nå har vi bestilt 3D ultralyd slik at storebror kan være med å se babyen som han gleder seg så fælt til! Mitt tips er iallefall, ring å sjekk før dere tar med småsøsken!!
lure Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Her skal ikke frøkna på 6 være med på ul, skjønner ikke stort av bildene uanset. Men vi har bestilt time til 3d og da skal hun få være med, lettere og se noe på de bildene.
Esther30 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. mai 2010 Tusen takk for svar! Vi har bestemt oss for at datteren vår ikke skal være med på UL i morgen! Tror heller ikke hun kommer til å skjønne så mye, men skal si ifra at det er ei storesøster hjemme som ønsker seg bilde av babyen!:)så får håpe de får til bra bilder! Sto ingen ting i brevet jeg fikk ang søsken, så det er nok veldig forskjellig fra sted til sted! Grugleder meg til i morgen!:-/ Blir stas å se babyen igjen og krysser fingra for at alt fortsatt er bare bra med h*n
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå