Gå til innhold

Har babyene deres en yndlingssang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og i tilfelle hvilken? Her er det "Lille kattepus" som ruler :-) Fungerer utmerket som trøstesang, gliser og ler når jeg synger den (selv med en grusom sangstemme, hehe). En god nr. 2 er "Hjulene på bussen". Tror det er fordi han forbinder den med babysvømminga. Vi starter med den hver gang. Er generelt glad i sang og musikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, favoritten er desidert Lille Petter Edderkopp. Også har hun en leke som spiller melodien til "Hode, skulder, kne og tå". Så jeg har begynt å synge litt til den. Men den liker hun bare hvis musikken spiller samtidig. Hun begynner å glise så fort hun hører melodien.

Skrevet

"Du är så söt min kära lilla bebis"

"Du är så fin min kära lilla (namn)"

"Du säger ingenting min kära lilla bebis, och det är dig jag gillar mest"

Tror den egentligen handlar om en ponny :)

Skrevet

Her går det også mye i "lille kattepus", og "oppe på fjellet der bor det tre troll(e)". Ellers så er hun veeldig glad i Smurfene ft. Geir Børresen med "smurfe-sangen", faktisk :) Mamma hadde den tilfeldigvis på mobilen sin, og spillte den for snuppa mi en dag hun var litt grinete. Og VIPPS-der ble det stille gitt!! Morsomt.

Skrevet

"Når en liten mus skal ut å gå" og "Klappe, klappe søte". Nå har hun begynt å klappe selv også. Ordentlig morsomt. :)

Skrevet

Snuppa her i huset, har mest sans for 80-talls pop... (som mamman sin). Fools lulleby (Bonnie Tyler) er definitift favorittsangen og hun "oooe" med på refrenget. Hun blir stortsett i strålende humør hver gang mamma synger den.

Skrevet

Her er det Postmann Pat, introsangen fra Fragglene og introsangen fra Chuggington.

Alle tre er stooore slagere.

Det er også stas når farmor synger bæbæ lille lam over webchaten..hahaha da stopper hun alt hun gjør for å stirre på dataskjermen...

Skrevet

Her er det kveldssangen fra Eliasfilmene som gjelder, både for snuppa på 6mnd og 2åringen :D

Skrevet

Her går det i 'Lille Kattepus' og 'Postmann Pat'.. Og gliser fælt når jeg synger, og hun ler nok og tenker herregud så grusom! :D

Skrevet

Her er det kveldssangen fra Eliasfilmene som gjelder, både for snuppa på 6mnd og 2åringen :D

Skrevet

bæbæ lille lam. kan ikke så mange sanger da. men nå som han får tenner er ikke den så poppis heller. han blir bare litt stille og ser på meg når jeg synger, så griner han videre.

Gjest Kira06
Skrevet

Nesten litt flaut å si det, men datteren min sin yndlingssang må være "What a wonderful world" med Louis Armstrong. Hun begynner å le hver gang noen av oss synger den med skikkelig grov stemme:)

Ellers så begynner hun av en eller annen grunn å gråte hver gang vi synger "Når trollmor har lagt sine elleve små troll".. haha!

Skrevet

Nattasang for nisseunger. Jada, vet at det er en julesang, men den er jo så fin. Er på leiting etter en ny fin nattasang.

"En tiger er for diger....." Begynner en sang med. Aner ikke hva den heter, men den er med aktivitet. Da ligger hun å smiler, snakker og spreller så atte!! Hun er 7 uker gammel :-)

Skrevet

Tetil tåtil

lille sviske

jeg hilser på deg (mot speilet)

Skrevet

Hehe, nå lo jeg litt, p-in-the-snow, du skrev det morsomt, så tørrvittig liksom;p

Her er favoritten også Lille Petter edderkopp, vestlandsfanden! :) Hun elsker den sangen, og Hjulene på bussen. Men det må være dramatisk sunget med stor innlevelse og store bevegelser fra min side da.

Ro, ro til fiskeskjær er kjedelig, det samme er Ro, ro, ro din båt. Kanskje hun ikke er så glad i å ro;D

Skrevet

Hehehe..jeg synger nok veldig mye og ofte for min gutt, heldigvis liker han stort sett alt, men favoritten er festlig nok "vi har en tulle".

Vi har foressten sangkort, og det liker han godt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...