Gå til innhold

Når kan baby sove på magen?

fjellgeita♀09 ♂10baby14

Anbefalte innlegg

Når er det greit at babyen sover på magen egentlig?

Vi har prøvd et par ganger på dagtid, da vi kan sjekke henne hele tiden. Det viser seg at hun finner søvnen sin mye fortere, og at hun også sover mye lengre. Vet ikke om det er tilfeldig, men har vært slik 3 av 3 ganger.

Men når kan de sove slik på natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når de snur seg selv over på magen om natten :-) Vesla her begynte å snu seg selv når hun var 3 mnd, men heldigvis var hun nesten 5 mnd før hun begynte med dette som en regel på nettene og ikke bare unntak. Nå er hun 8 mnd og sover i alle mulige rare stillinger om natten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Hun her ruller fra mage til rygg og omvendt på dagtid, men tror kanskje det bare hun har gjort det 1 gang i senga. Jaja, egentlig tror jeg jo at hun er såpass stor at hun fint kan sove på magen, men tror jeg blir å våkne brått flere ganger om natten for å se om hun puster. hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å snu da han kunne rulle begge veier selv.

...og ja, eldstemann her sov mye bedre på magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira06

Jeg tenker som de andre her at det er ok når barnet selv kan snu seg begge veier. Datteren min er 7,5 mnd, og klarer ikke å finne søvnen med mindre hun ligger på siden/halvveis over på magen. Jeg snur hun ikke, med mindre armer og bein sitter fast i sprinklene på sengen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Annonse

Jeg er pappa til gutt på 9 mnd og surfet litt for moro for å se hva andre sier. Dere burde nok vurdere å sjekke opplysninger og fakta litt hva angår krybbedød og dette med å sove på magen!

Det kan deriblandt misforstås med at barnet sover "bedre" forde oksygentilførselen til hjernen blir lavere når de sover på magen. Da er det ikke så lett og vekke de heller.

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...