Gå til innhold

baby i bassenget: kjenner jeg blir småstressa på forhånd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjør dere det i gardroben når dere har baby med i bassenget?

Tenker på når du skal stelle/dusje deg, setter du bare baby fra deg, og går selv i dusjen etterpå?

Skrevet

Kommer an på hvor stor babyen er, men jeg var når vesla var 7,5 mnd, hun kunne da sette seg opp selv og satt stødig. Så hun satte jeg oppi en balje de har i dusjen med bitte litt vann i mens jeg dusjet, tørket meg og kledde raskt på meg (og hjalp det andre barnet jeg hadde med meg), så spylte jeg av henne og pakket henne inn i et håndklær og la henne på en matte på gulvet. Innpakket i et håndkle pleier hun å ligge i ro en liten stund i hvertfall, så da fikk jeg samlet sammen shampoer, håndkle, badeklær osv. Til slutt kledde jeg på henne (og hjelp andre barnet underveis) og fiks ferdig. Gikk egentlig veldig greit. Har også vært og badet med yngre babyer før, når guttene var små, og da har jeg spylt av dem først og pakket dem inn i håndkle og lagt oppå en matte på gulvet mens jeg har lyndusjet, tørket meg osv. Pleier å gå fint, er så mye nytt og se på at de ligger rolig selv om de gjerne ikke gjør det hjemme.

Skrevet

Her har de en lekegrind inne i dusjromet der man kan plasere barnet.

Skrevet

er veldig greit å ha en leke med slik at barnet har noe å underholde seg med.

mange bruker også å ta bilstolene med inn i dusjen(ikke i vannet da) og kan sette fra seg babyen der når de selv er ferdig stelt.

Der vi gikk på babysvømming var det matter på gulvet som vi kunne legge fra oss ungene på, type gym matte.

Skrevet

Jeg dusja meg og babyen samtidig, tok bare en kjapp dusj og vaska meg bedre når jeg kom hjem. Hadde med bilstolen inn så babyen satt i sete mens jeg kledde på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...