Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Han har bursdag på torsdag og det blir en stille og rolig feiring med middag og rødvin på oss to. Forslag til hva jeg kan lage? Gjerne tre retters middag.
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Noe av det beste jeg vet om er appelsinglassert andebryst med kandiserte småpoteter og grønnsaker til ... med creme brule til dessert. På artoftaste.no finner du sikkert ideer til tilbehør hvis du vil satse på andebryst :-)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Forrett: Skivet tomat og mozzarella med basilikum Melon og parmaskinke Bruschetta (ristet brød med litt olivenolje, gnikk på litt hvitløk, og med salsa av tomat og rødløk Hovedrett: Helstekt svinefilet. Snitt den på langs og fyll med krydderost el.l. Surr bacon rundt. Brun i panna, før du legger den i ovnen. Godt med f eks ovnsstekte potetbåter, gulrøtter og hvitløk. Peppersaus eller annet Dessert: sjokoladefondant sjokolademousse ostekake is og varme bjørnebær
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Jeg synes dere skal ta bursdagsmiddagen på McDonalds! Virkelig slå på stortromma og ta en mcFlurry til dessert! Ingen vits i å slave over grytene hele ettermiddagen!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 biff og fløytegratinerte poteter er vel skikkeleg mannemat, sidan det er han som har bursdag. )
Erle79 Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Tapas er jo fantastisk godt, pluss at mye kan lages klart på forhånd, så slipper du å slite deg ut over grytene rett før servering. Marinerte småpoteter og minitomater, oliven, fetaost, deilig brød, aioli, bacondadler, marinerte scampi, kamskjell, kjøttboller, osv. Scampiene kan kjøpes ferdig kokt og kjøttbollene ferdig stekt. Potetene koker og marinerer du dagen i forveien. På den måten kan all varmmaten lunkes i stekeovnen rett før servering, superenkelt og veldig elegant, romantisk og godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå