Gå til innhold

Har nettopp kommet tilbake fra første kontroll :)

Anbefalte innlegg

Jeg går bare å smiler, det var så koselig!

Jeg hadde ikke treft fastlegen min før, så jeg var litt spent. Han var sikkert 55 år og hadde skikkelig god tid. Selv om han var en halvtime på overtid, og egentlig skulle hatt lunsj, så hadde han den største roen i verden. Da jeg kom inn så reiste han seg opp og tok meg i hånda og gratulerte :)

Han fylte ut papirer og jeg fikk sjekke urinprøve og tatt blodprøver. Han kjente på magen min og syntes at dette kunne stemme med at jeg er i uke 12 :) Ikke vet jeg hva han kjente, for magen er jo bare en stor deig :D

Og på vei hjem var jeg innom Prix og de hadde skikkelig gode jordbær der. Så jeg gnaflet i meg ei korg mens jeg kjørte hjem, blid og fornøyd :)

Fortsetter under...

Det er bare så deilig når man kan vandre ut med hodet høyt hevet:)

Han spurte om vi skulle ta en graviditetstest bare for å bekrefte det, men jeg er jo gravid så det trengte vi ikke. Men tankene snurret jo allikevel, tenk hvis ikke? Men en positiv test tidlig i svangerskap, kvalme og masse symptomer pluss livmorkant på morgenen BØR jo være bekreftelse nok :D Lykke til på fredag Miss Snow :D

Jeg var inne på labben og tok prøver først, også testa hu som var der urinen. Også mumla hun "og den var positiv, ja". Hvorpå jeg trakk et stort lettelsens sukk. Det endte med at vi bare satt og lo begge to, for det ble ganske komisk. Det var veldig godt å få det bekrefta av flere enn clearblue ;)

Nå er jeg spent på helsestasjonen imorra. Håper hun jeg skal til er ålreit. Men et spørsmål; urin og alt ble jo sjekka hos legen, men egentlig skulle jeg ta med urinprøve til jordmor også. Men da jeg bestilte time der, så hadde jeg ikke fått legetime enda, så jordmortimen ville egentlig vært første kontroll. Men nå som alt det ble testa ut tidligere i uka, trenger jeg da å ta med prøve imorra?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...