Gå til innhold

Vanskelig for en mann uten barn og gå inn i ett forhold med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

??? , eller er det like vanskelig fra begge sider. Prøver å sette meg inn det. Hvis ikke jeg hadde hatt barn og traff en med barn. Jeg ville jo hatt barn. hmm,kjenner at dette ikke er lett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo helt an på personen. For kjæresten min gikk det helt greit. Barna mine digger ham og han liker å leke med dem, men han fikk en del kommentarer fra venner når vi først ble sammen. Men han var jo bare 21 år, og tror ingen i kameratflokken hadde involvert seg i en alenemor før. Han synes det er litt rart å trille vogn, og han vet ikke helt hvordan han skal forholde seg til barna hvis de er syke, men det er vel det eneste. Moren hans ble litt sjokka da han fortalte om meg og barna mine, men de har akseptert oss helt fra starten av og går veldig greit der.

Jeg vet ikke hvordan jeg hadde vært hadde jeg vært barnløs og møtt noen som hadde barn. Tror ikke jeg hadde takla det like bra som kjæresten min har takla oss. Så er veldig takknemlig for at jeg har funnet ham :)

Skrevet

Jeg synes det var verre for meg enn for han tror jeg. Jeg gikk mange runder med meg selv om når man skulle introdusere osv. Det gikk ikke helt knirkefritt den første gangen dem skulle omgås hverandre heller men heldigvis prøvde vi igjen og det har fortsatt med full klaff.

En annen ting var at jeg var veldig bestemt på at jeg ikke skulle ha flere barn. Og når jeg møtte han var det helt ok. Han ville ikke ha barn heller så da. Men etter hvert som han ble kjent med mitt barn ombestemte han seg og ville gjerne ha likevel. I starten følte jeg meg litt lurt egentlig når han sa fra starten at han ikke ville ha..

Men. Som du ser av nicket mitt så fikk han viljen sin likevel til slutt :)

Skrevet

Her går det kjempe bra med ny mann selvom jeg har barn fra før. De har ikke allverdens med kontakt med faren sin, så det er min nye samboer som tar ansvaret for dem når jeg ikke kan. Han og guttene mine har et helt fantastisk forhold å stortrives sammen alle 3.

Hvor vanskelig det er å gå inn i et nytt forhold når man har barn fra før å med en person som har barn når man ikke har selv, varierer nok fra person til person. Vi gikk mange runder(4mnd frem å tilbake) før vi bestemte oss for å satse alt. Nå har vi vært sammen i 1,5år, bodd sammen i 10mnd og nettopp flyttet inn i leilighet vi eier sammen.

For litt over 2år siden var jeg helt sikker på at jeg hadde fått de barna jeg skulle ha, men nå... Vi får se. Muligheten er nok stor for at det blir to felles barn også ettervært.

Skrevet

De kommer nok ann på personen om han synes det er greit eller ikke... er spent selv siden jeg har blitt alenemor om jeg noen gang finner en som vil satse, og om han kommer til å bli glad i jenta mi. Jeg ble selv sammen med bf til jenta mi da han hadde to unger fra før... han ville egentlig ikke ha flere og vi hadde mange runder over de ti årene vi var sammen. Da jeg måtte ha assistert befrukning for å bli gravid var det mange "kamper" for å få han med... ble slutt når jenta vår var tre måneder så å bli pappa var vel ikke like stort. Nå har han flyttet til hjembyen til sine to andre barn. Men vi greier oss fint.

Jeg angret mange ganger de årene at jeg var blitt forelsket i en med unger, for det er sjelden problefritt. Det er jo en forelder som skal ha en del å si på alt resten av livet og det er ikke alltid lett å finne plassen sin i ett forhold der det er barn fra før....

Kommer nok til å være alene leeeeenge nå og bare være mamma. Og om jeg skulle finne en mann en dag så må han være klar over hva han går inn i iallefall..viktigste er at han er glad i barn og kan være en ressurs for jenta mi. Og selvfølgelig om jeg skulle finne en uten unger så hadde jeg gjennomgått forsøk og prøvd å bi gravid igjen om det føltes rett.. for jeg har kjent følelsen selv av å være med en med unger som ikke ville ha flere...

Skrevet

Jeg får virkelig håpe jeg treffer en som allerede har barn og som absolutt ikke vil ha fler, jeg da. For jeg nærmer meg førti, og kjente i det siste svangerskapet at kroppen ikke orker flere ... Vil jo ikke ende opp ensom og alene heller. :-(

Skrevet

For min del virker det ikke som det har vært noe problem å finne en som ville ha meg selv om jeg har ett barn :) Møtte en flott gutt for ett halvt år siden, først var vi bare venner så han møtte ungen min med en gang, han var så flink med han og de ble gode venner de to, det var en av tingene som fikk meg til å falle for han, det at han var så flink med ungen min :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...