Gå til innhold

Er det noe jeg ikke har tenkt på, finnes det noe som helst negativt med å gi en flaske Nan før natten for at han kanskje skal få litt bedre nattsøvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg er uenige.'

Jeg vil forsøke med å gi en flaske siden minstemann er så vanskelig å få til å sove om natten. Jeg har melk, men kanskje ikke nok.

De to største fullammet jeg de første mnd, men guttungen her er bare 4 uker enda.

Mannen derimot vil vi skal prøve uten en stund til med fullamming og heller pumpe og styre.

Blir ikke nektet å prøve, men vil heller få han enig enn bare "ikke nektende".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du fortsetter med fullamming så skal i teorien produksjonen din øke nok til at ungen klarer seg på det. Men min erfaring tilsier at teori og virkelighet ikke alltid henger sammen. Jeg hadde som regel mye melk tidlig på dagen og altfor lite på kvelden. i begynnelsen pumpet jeg meg på dagtid og ga den melka på kvelden. etter en stund syntes jeg egentlig at det ble litt pes og suplerte med mme på kveldstid. Jeg ser ikke noe negativt i det hvis det gjør både deg og babyen glad :o)

Skrevet

Det er jo uansett bare å prøve med en flaske mme en kveld og se om det fungerer. Skadelig er det hvertfall ikke :-) Vet om mange som har gikk mme på kvelden. Selv var min gutt flaskebarn, og våknet fortsatt for mat 2 ganger om natten frem til 4 mnd.

Skrevet

Det er akkurat slik jeg har gjort med de to første, men denne gangen vet jeg ikke om jeg orker.

Tenker at hovedtygden av måltidene blir jo mm, så litt erstatning må da bare være positivt hvis vi begge sover bedre.

Skrevet

Den var svar på ~sjiraff~ sitt innlegg :o)

Skrevet

Har ikke noe imot å nattmate, hadde han bare sovet skikkelig imellom måltidene :o)

Skrevet

Det negative er jo at du da signaliserer til kroppen din at den ikke trenger å anstrenge seg for å øke produksjonen om kvelden.

Dermed lar den også være med å øke kveldsproduksjonen, og du kommer inn i en ond sirkel der du må gi mer tillegg og mindre morsmelk.

Skrevet

Det skjønner jeg. Gutten min sov som en sten mellom alle måltider. Matingen gikk unna på 10 minutter.

Skrevet

Hvor gammelt er barnet da? Hvis barnet er over 4 mnd så begynte jeg da med å pumpe mm og laget velling (av maisgrøt 4 mnd) som vi ga på flaske, da sov han plutselig mye bedre.

Hvis ikke så kan du jo prøve med mme og pumpe deg før du legger deg for å vedlikeholde produksjonen. Eneste som er negativt er at om du ikke pumper deg så vil nok melkeproduksjonen gå ned.

Skrevet

I teorien er det slik at man produserer minst melk på kvelden og mest på natten (gradvis mindre om dagen frem til kvelds da det er på bunn)...

Så, om du gir mme på kvelden vil ikke barnet bli sultent nok til å stimulere produksjonen på natta når den er på topp.

(Hvorfor puppene ikke kan ha en normal døgnrytme får du spørre noen "høyere i systemet" om ... ;-))

Så, i verste fall går produksjonen din ned dersom du gir mme på kvelden.

Men, det er jo ingenting galt med å prøve. Det beste som kan skje er at både du og småen får sove på natta og du produserer nok melk til å dekke resten av døgnet.

I verste fall opplever du at melkemengden går nedover, og da er det jo bare å slutte med mme og ta en skikkelig økerunde ;-)

Lykke til!

Skrevet

Ja det er sant.

Med de to største har jeg pumpet og gitt ekstra flaske om kvelden.

Men for å ikke gi feil signaler til kroppen ammet jeg alltid før denne flaska, det hadde jeg villet gjøre nå også. Så flaska blir bare påfyll i tilegg til kveldspuppen, så han blir skikkelig stappmett :o)

Skrevet

Så nå at barnet er 4 uker, klarte å overse det i sted så da gjelder ikke første rådet mitt for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...