Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Erfaringer med Reima? Skogstad? Reflex? Helly Hansen? Til barn på 1 og 2 år
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Det heter ikke "hvordan", men "hvilket" eller "hva slags". Den typen alvorlige språkfeil er nok grunnen til at du hittil ikke har fått noe svar. Vi lar oss ikke by hva som helst.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Hvordan mener du hvordan fleecetøy er best, hvordan?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Noe så barnslig! Jeg er veldig fornøyd med både det jeg har fra Reima og fra H&M. Fra reima har jeg en hel dress som kan kneppes inne i reima tec dressen. Det jeg har fra H&M er bukse og jakke. Er kjempe fornøyd med det og jeg. Så tror ikke det spiller så stor rolle. For du mener da tøy for å ha under evt dress eller regntøy??
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Ja, det er utrolig barnslig at voksne ikke vet forskjell på "hvordan" og "hvilket".
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 år det gjelder fleecetøy har jeg aldri merket noe forskjell på klærne. Kanskje noe blir fortere slitt ut i vask, men vi har sjelden vasket fleeceklærne, så det vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Er det noe å henge seg opp i??? om du ikke vet svaret på det HI lurer på så er det bare å la være å svare. ikke sleng dritt bare for å slenge dritt. Det er så unødvendig!!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #11 Skrevet 4. mai 2010 Har aldri slengt dritt bare for å slenge dritt, i motsetning til deg. Det er helt legitimt å påpeke den typen skrivefeil som gjentar seg til stadighet blant enkelte. Det er irriterende å se på.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #12 Skrevet 4. mai 2010 Det er ei som lurer på klesvalg ikke rettelse på sin tekst. kan du ikke svare på spørsmålet så la det være. Det er irriterende med slike mennesker som bare må klage. Ta en lærerutdannelse så kan du sitte å rette tekster hele dagen om du vil, og la oss andre være i fred... Vil vi ha rettskrivningshjelp kan vi heller si i fra!!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #13 Skrevet 4. mai 2010 De som skriver slike feil, er ikke selv klar over feilen. Derfor må det påpekes. Har du ikke noe bedre å fare med, og noe mer saklig, er det bedre om du fyller fritida di med noe bedre enn å sitte foran PCen og skrive tull.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #14 Skrevet 4. mai 2010 Hehe, men du tåler jo ikke å bli påpeket selv. ;O) Jeg syntes det er ille med bedrevitere. du vet det kanskje ikke selv hvor forferdelig irriterende det er, derfor informerer jeg deg om det. Slik man sår høster man! Din tid er ikke på noen måte viktigere enn min, om du tror det så tro omigjen!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #15 Skrevet 4. mai 2010 Og hvilke skrivefeil er det du har påpekt hos meg? Dine "påpekninger" har bestått i usakligheter og en uberettiget moralisering over at jeg har tillatt meg å påpeke en alvorlig skrivefeil; en type feil som dessverre går igjen hos svært mange, men som ikke blir mindre alvorlig av den grunn. Dine betraktninger om hvem sin tid som er viktigst, blir bare komisk.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #16 Skrevet 4. mai 2010 da håper jeg du får deg en god latter i din ellers så grettne hverdag ) Ha en strålende dag!!!!!! )
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #17 Skrevet 4. mai 2010 Jeg har slett ingen gretten hverdag. Her er det fullt av humor dagen lang. Men på seg selv tror du kanskje man kjenner andre? Det er mange som tar feil på det punktet.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #18 Skrevet 4. mai 2010 Hehe.. Det jeg prøvde å forklare for deg var at når du tar deg friheten til å pese på ting som irriterer deg, som nå er stavefeil så må du og takle at det er noen som er lei av dere som bare svarer på innlegg for å rette opp skrivefeil også. Det er unødvendig og lager sur stemning for alle andre. Om du ikke tåler å bli snakket til, så hadde jeg latt være å rette på andre i utgangspunktet. Var bare det jeg skulle frem til. )
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #19 Skrevet 4. mai 2010 Jeg er så enig med alle som påpeker dette med "Hvordan". Er det bevisst eller? Blir helt satt ut av disse feilene. Har ikke hørt om dette fenomenet før jeg begnte å sitter her inne. Forøvrig dukker ""Hvordan" ditt og "Hvordan" datt opp i feil sammenheng her på forumet hele tiden. Hva ER dette her egentlig?? I disse tilfeller kan men ikke argumentere med dysleksi heller. Slurv er hva det er. Eneste unnskyldning som er gyldig for denne type feil er at man er innvandrer og slet under norskopplæringen... Det jeg lurer mest på er egentlig: Hvor har dere fått ideen om å skive "Hvordan" i fra? Det er jo barneskolelærdom at det heter hvilket!!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #20 Skrevet 4. mai 2010 Ditt jævla drittmenneske, kan du ikke slutte å være så kjip?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #21 Skrevet 5. mai 2010 Her strømmer det på med saklige innlegg, ser jeg. De som forsvarer den feilaktige bruken av "hvordan" er altså ikke i stand til noe annet enn å komme med ufyselige personangrep i stedet. Det er åpenbart ikke bare bruken av ordet "hvordan" de strever med.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #22 Skrevet 5. mai 2010 Det er fremdeles ingen som har gitt h*n ovenfor et svar på hvordan de som skriver hvordan greier å skrive hvordan i stedet for hvilket Jeg synes også det er en uting, slurv og barneskolelærdom. Håper mange tar lærdom av dette og begynner skrive rett da.
Gjest Toxic Skrevet 5. mai 2010 #23 Skrevet 5. mai 2010 Men kjære vene, folk! Koster det dere så utrolig mye å overse bruken av feil ord i overskriften? HI: Jeg har brukt Reflex fleecetøy til mine barn og er godt fornøyd med kvaliteten.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #24 Skrevet 5. mai 2010 Jeg skriver masse feil, ritignok ikke så ofte av denne typen men slike som kommer av dysleksi. Jeg setter stor pris på dem som forteller meg at jeg skriver feil på en saklig måte. Det gir meg mulighet til å forbedre meg. Jeg synes også det er bra at slike ting som at det ikke heter "Hvordan" i denne sammenhengen påpekes. Hvis ingen sier noe er det lett for andre som er usikkre å ta etter og tro dette er riktig. Å si ifra om slikt er derfor viktig for å hindre spredning av feil.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #25 Skrevet 5. mai 2010 Det er dessverre umulig å overse for oss som synes det faktisk er et poeng å skrive noenlunde riktig norsk, akkurat som det er et poeng at et regnestykke ikke er feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå