Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Jeg har ikke fått lest noe på lange tider og nå finner jeg ikke bøkene, har letet overalt føler jeg. Vi har nettopp flyttet så en del er pakket i esker. Føler jeg har hatt veldig uflaks den siste tiden og jeg har vært litt dum med tanke på at jeg skulle vente til det siste med å lese. Det har også gått slag i slag med sykdom, alvorlig. Og med to små barn, ene under 1 år har det vært mye å gjøre. Det som er nå er at jeg nettopp har hatt en SA. Var nesten 16 uker på vei da vi mistet. Jeg har enda store smerter og blør kraftig. Er prøven lett? Noen som vet. Tenker at den skriftlige delen skal jeg alltids klare å komme meg igjennom. Men senere på dagen har jeg muntlig, og det å møte opp uforberedt til muntlig eksamen blir flaut. Så bekymrer jeg meg også grunnet smertene og blødningen. Blør ofte igjennom, blør fult et bind på en halv time noen ganger. Noen som har vært gjennom de, hva blir det spurt om? Er det vits for meg å møte opp? Klarer jeg dette uten å ha lest noe på lenge.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Jeg vet ingen ting om det du lurer på, men jeg lurer på om du har snakket med legen din om at du blør så mye etter en SA? Kan du be om utsettelse av eksamen?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Jeg vet ikke siden dette er privatist eksamen, så har betalt. Har tenkt og tenkt i hele dag, så har bestemt meg for å ta den skriftlige delen så tror jeg at jeg må bare komme meg hjem. Den starter 9, og den muntlige er ikke før klokken 16 så blir for lenge å vente med de smertene. Rekker ikke å dra hjem for å slappe av heller da vi bor et stykke unna og jeg må ta buss. Noen som vet om den er vanskelig? Jeg har vært på kontroll og det ser ut til at det kanskje kan være rester igjen så må kanskje tilbake å ta en utskraping. Så skal tilbake på torsdag. HI
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Huff. Høres ikke bra ut. Trist. Håper det går bra med dere.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Studerer over nett til å bli helsefagarbeider, går det an? Og du lurer på om du klarer eksamen uten å ha lest? Hvis det er så lett å bli helsefagarbeider, så skjønner jeg veldig godt hvorfor det er så mange inkompetente helsefagarbeidere der ute..
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Jeg var ferdig hjelpepleier i 06. Det går jo ut på det samme. Det er en stor fordel å være godt forberedt. Jeg syns du skulle prøvd å fått en legeerklæring på at du ikke kan gjennomføre eksamen i morgen, og få den utsatt. Tankene dine er et helt annet sted nå og du må ta vare på deg selv nå. Lykke til, håper smertene og blødningene roer seg snart. Har vært gjennom SA selv og hadde samme problemene dagene etter, som det du har.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 22:04. Jeg vet ikke hvordan det fungerer over nett, men jeg var ferdig hjelpepleier(det samme som helsefagarbeider i dag) i 2006. Jeg fullførte ved vanlig videregående skole. Og den gangen var det hvertfall IKKE "så" lett. Det var mye jobb og mye praksis. Jeg kjenner flere kjempeflinke helsefagarbeidere og hjelpepleiere enn inkompetente som du kaller dem. Det fins vel noen inkompetente i alle yrker???
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Jeg jobber allerede på et sykehjem som assistent, det har jeg gjort i mange år. Startet som ekstrajobb under journalist studiene. Og har jobbet der nå i mange år. Og fant ut at jeg ville fortsette i denne jobben. For jeg trives utrolig godt og fant ut dette var en ypperlig mulighet til å få mer erfaring og en høyere stilling. HI Ja kan jeg få sykemelding i morgen da?
Miss Misantrop Skrevet 4. mai 2010 #11 Skrevet 4. mai 2010 Det spiller vel ingen rolle om du prøver men feiler? Det er jo ikke sånn at du kun har 3 forsøk så gi det alt det du har og ennå litt. Du kan ha flaks. Jeg kan ikke noe om helsefagsarbeid, men jeg har stått på muntlig eksamen under forferdelige forhold og med 0 innsikt i faget. Smil, vær ydmyk og snakk om alt det du kan... ikke det du ikke kan. Lykke til- gi deg selv en sjans.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #12 Skrevet 4. mai 2010 Har du fått noe tema? Er det tverrfaglig muntlig i alle tre fag?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #13 Skrevet 4. mai 2010 Uff for en situasjon Jeg har tatt hjelpepleien. Tok det gjennom voksenopplæringen mens jeg jobbet. . Prøv å få utsatt det men det kan være vanskelig. Du må kanskje vente til neste semester er over og kanskje helt til neste vår. Utrolig kjipt! Men siden du har jobbet med dette så prøv, du har en god sjans! Du vet jo hvordan det er å jobbe i dette yrket og legg vekt på det etiske og sunn fornuft. Det med å ivareta personlige behov og at alle er individer og respekt for menneskene du jobber med. Er du god til å prate for deg har du en god sjans siden du jobber med dette I den skriftelige delen får du sikker en case. Bruk god tid og erfaringene dine fra jobben. Det er verdt et forsøk hvis du kan klare og orker. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #14 Skrevet 4. mai 2010 Huff jeg er så usikker. Har forferdelig angst. Vurderer seriøst å avvente, men på en måte vil jeg bli ferdig med den også. Men å stille opp uforberedt er ikke noe jeg føler for. Og jeg kjenner smertene er for vonde, har en forferdelig hodepine i tillegg som sikkert kommer av at jeg anstrenger meg mye. Jeg ringer legen min i morgen å får snakket med han, så får jeg kommet meg skikkelig å så ta eksamen med glans neste vår. Tiden flyr fort og i mellomtiden kan jeg jobbe og ta vare på meg selv og familien. Takker for gode ord og forståelse HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå