Gå til innhold

Dere som har født 4 ganger.

Voyeur

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt 3 fødsler så langt, forholdsvis tøffe da åpningen fra 4-10 cm går så fryktelig fort. Sist fødsel var definitivt verst, hadde så vondt at jeg ikke visste bak eller frem, og ikke snakk om at det var tid til epidural.

Jeg er nå gravid med nummer 4, og jeg gruer meg skikkelig til å føde denne gangen. Det har jeg ikke gjort de 3 andre gangene, men nå er jeg veldig redd for at jeg får en slik fødsel igjen. Ønsker absoulutt ikke å gå igjennom det samme igjen.

Hva kan jeg forvente?

Noen tips til hvordan gjøre det bedre neste gang, hvis det er mulig da.

Fortsetter under...

har en styrt fødsel også:) det var knallhardt den ene timen det var smerter, fikk liksom ikke puste mellom riene og ville hoppe ut vinduet...

har også en 24 timers laaaaaang fødsel..den var virkelig ille..

tar heller en inntens vond fødsel igjen, enn et døgn med vondter...

formen etter 24 timer med rier var ekstrem svak..det gikk over 14 dager før eg klarte å dusje uten at eg ville besvime....klarte ikke gå sikkelig uker etter fødselen...

etter styrt fødselen var eg ute på bæretur 4 dager etter fødselen og sprang rundt med lille babyen i puppen og etter 1 åringen som var høyt og lavt...tenk på hvor fort kreftene kommer tilbake når en har en kort fødsel:9

Ja, nå har jeg født 3 ganger, og hatt 3 ganske forskjellige opplevelser.

Min første var en standar 21 timers førstegangsfødsel, så jeg vet alt om de lange utmattende.

Min andre fødsel var en drøm, mend nummer 3 var et mareritt.

Jeg har styrt de siste 6 cm, mens de 4 første bruker jeg meeeeget god tid på.

Bare fordi din styrtfødsel var så kjekk og grei, så betyr ikke det at min var det:P Noe jeg også poengterte. Jeg tror ikke jeg vil kalle det styrtfødsel heller, da det eneste som var styrt med den, er de 6 cm fra 4-10 cm. Jeg ønsker ikke en slik fødsel igjen. Jeg var ikke på bærtur 4 dager senere, for å si det slik.

Det jeg var ute etter, var vel om det bare blir verre, eller om jeg kan forvente noe helt annet igjen neste gang.

Jeg har hatt 12 ulike fødsler . Kan ikke sammenligne den letteste og den hardeste . Min beste fødsel som jeg nesten føler meg litt snytt for,

kjente jeg kun til 3 - 4 rier. En trykkri og babyen var ute. Da tok jeg noen tabl. som skal gjøre meg tøyelig nedentil, og skal si det virket.

Tok de med to - tre etterfølgende fødsler og, men da jeg begynte å få rier var de så sterke at vi måtte hive oss i bilen med en gang . Kom på sykehuset med 8 cm åpning . Fort gjort :).

Var så et par fødsler til som jeg ikke tok tabl., og de var sinnsykt harde.

Denne gangen var jeg ikke tvil, og har begynt på disse tabl. igjen. Skal bli morro og se hvordan det virker nå.

Det er hoemopatmed. som fåes på apotek. Heter caullophyllum D6 og skal tas to ggr daglig , 5 tabl om gangen fra ca 6 uker før termin.

Anbefaler dem på det varmeste.

prøvde faktisk bare å oppmuntre deg:) det er ikke noe gøy å kvi seg til en fødsel:) har det på samme måte:)

min styrt fødsel var et mareritt den timen det varte,men det er så mye anna positivt med å bli fort ferdig selv om det er veldig,veldig fælt når det står på:)

helt enig med deg maria :). Hadde en fødsel som holdt på å ende i bilen.

Satt med trykketrang og kom på sykehuset med 10 cm åpning. Hadde heldigvis en kant som holdt babyen litt igjen så jeg rakk og komme inn døra og i en seng :).

Men de fødslene som har gått fort , har jeg vært veldig pigg etterpå.

Er ikke noe behagelig når det står på , men dog :). godt vi glemmer litt til neste fødsel :). Ser for meg babysenga på sykehuset som de gjør klar og varmeflaska som blir lagt oppi. Tror jeg greier litt smerte til for og få lov til og oppleve dette igjen . Jeg gru / gleder meg :))

Annonse

Hei..Jeg har fødd 4 ganger og ingen fødsler var like... Den "beste" var med nr 3 for 8 år siden. Brukte lang tid, og det trur jeg er det beste,,, var ikke spesielt vondt heller.. Men den siste fødselen for 4,5 mnd var grusom.. Fra 3- 10 cm på ca 1 time..Fikk ikke noe smertestillende.. Et sant mareritt spør du meg.. så jeg fikk oppleve det også, hurtig fødsel.. Så jeg tenker virkelig på deg,, Håper det går "bedre" denne gang.. Og at du kan få en "fin" fødselsopplevelse. Kan du ikke prate med jordmor ang dette,at du føder så raskt. Alle vet jo at det er vondt å føde, men det trenger jo ikke å være jævlig hver gang..KLEM

Kjære nr 13,-de der pillene må virkelig være noe for meg. Jeg har sånne helvetes fødsler, som varer lenge,-sist gang måtte de brekke armen på lillemann for å få han ut. Han satt fast i åpningen. Jeg skal prøve de denne gang,i min evige jakt på den gode fødselen...hehe

Å stakkars deg . Høres helt grusomt ut. Jeg har to søstre også som har tatt de , og de tør ikke føde uten :)).

Er ikke farlig og prøve ihvertfall. Jeg har som sagt ikke kjent at jeg har rier p.g.a.at jeg har vært så tøyelig. Jordmora har fint kunne tøyd til full åpning når jeg har kommet inn.

Så prøv de :)) Ønsker dere lykke til alle sammen, håper også Hi får en fin fødselopplevelse denne gangen.

Maria Isabell, var ikke meningen å virke sur, jeg følte vel bare i går, i min hormonelle frustrasjon, at det ikke hjalp så veldig.

Jeg googlet de pillene, og det står at det brukes på katter (?) for at de skal få en enklere fødsel? Vet ikke helt om det hørtes så betryggende ut, men skal lese mer om det.

Jeg har ikke hatt noe problem med fødselstankene før etter sist gang, men nå har jeg virkelig ikke lyst til å føde igjen. Men babyen må vel ut, uansett, ikke noe man kommer seg utenom, desverre.

Etterpå er det jo greit uansett;)

Har aldri hørt at de brukes på katter . Fikk tips av en hoemopat, og jeg har snakket med to - tre forskjellige etterpå. Ingen av dem har sagt at jeg ikke burde ta de.

Så for meg virker de ihvertfall, og jeg vil ikke føde uten igjen. Stor forskjell.

Har forresten også snakket med jordmødre om de, og ingen neg. kommentarer fra de. De syntes bare jeg har vært så fin og tøyelig :))

Annonse

Jeg er gravid med nr 3, og har hatt fødsler som synes å ha hatt ganske likt forløp som dine. Det har vært pesing, skriking og ikke tid til epidural. Ingen hadde klart å få meg opp i et badekar eller fått meg til å prøve ut forskjellige stillinger. Etter den siste gangen tenkte jeg "dette skal jeg ikke gjøre igjen, og denne tanken må jeg holde fast på. Jeg må ikke glemme det!"

Men nå er jeg i gang igjen... Gruer meg selvfølgelig litt, men etter som ukene har godt (er nå i uke 15), har jeg blitt mer og mer rolig. Jeg har klart det de andre gangene, og skal klare det igjen :-)

Lystgass har vært noe til hjelp for meg. Da maska kom, følte jeg at jeg fikk tilbake noe av kontrollen. Det er da viktig å trekke pusten dypt rett før den værste smerten. På slutten av rien kan man ta den bort, for virkningen sitter litt i. Ved den andre fødselen brukte jeg litt for mye og ble kvalm, så denne gangen skal jeg "spare til jeg trenger det mest". Man får prøve seg fram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...