Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Han på 2 prater og roper fært flere netter nå, og så kan han gråte og vi løper jo inn hele tiden, han vekker hele huset med stemmen sin og i dette øyeblikk tenker jeh på å flytte nr 2 på 6 mnd inn på samme rom.. Hvordan i all verden skal vi greie det når ehrmm ingen av de sover?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Kanskje "urokråkene" dine roer sg ned når de deler rom? Søvn er også noe barn trenger hjelp til å "lære seg". anbefaler å lese så mye du kan om søvn og små barn og finn ut av hvilke metoder som kan fungere på dine barn.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Vi har 14 måneder mellom våre, og jeg trodde aldri i verden at vi skulle klare og få de to til å sove sammen på samme rom, men det har vi lyktes med:-) Vi har unger som vekselvis kan våkne om natten. Den eldste på 2 kan våkne fordi hun er tørst, mistet smokken etc. Den minste på 1 kan våkne og skrike av full hals. Som oftest våkner den andre, men sovner raskt igjen dersom man får raskt roet den som gråter. Det virker som om de har blitt vant til lydene den andre lager. Det første vi gjorde var og nattavvenne den minste og forsikre oss om at han var begynt og sove natten gjennom før vi flyttet han inn på rommet sammen med storesøster. Så begynte den litt slitsomme delen. Mannen min flyttet inn sammen med ungene og sov sammen med de i flere uker faktisk, for å bistå evt oppvåkning. ("ta tyren ved hornene") Pga puppeavvenning kunne jeg ikke være den som roet ned den minste, for da ble han helt vill hvis han ikke fikk noe av meg. Dessuten kunne jeg gi opp for lett og ta begge opp hvis de stod i hver sin seng og hylte i kor midt på natten. Mannen min er en veldig tålmodig sjel skal sies. En og annen gang så kan de vekke hverandre og holder et svare liv og leven, og en og annen gang hender det vi må ta storesøster sammen med oss i dobbelsengen sånn at alle er sikret søvn, men stort sett så sover de greit sammen, og jeg tror de snart kommer til å bli avhengig av å ha den andre i samme rom, tror de føler en viss trygghet. Bra dere starter såpass tildlig med den minste, men tror det er lurt at babyen som sagt er begynt og sove natten igjennom uten å måtte ammes/flaskes. Og så tror jeg også du kan se om denne perioden den største har med at han våkner, -går over før du flytter den minste inn. Unger har jo en tendens til å plutselig snu med vaner/uvaner.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Kutte litt i dagsøvnen kanskje? Dere må også sørge for at det ikke er kos for han å våkne midt på natta. Ville helt klart ikke gått inn dersom han er rolig og bare snakker. Om han gråter kan dere gå inn og si at han må være stille og sove. Forklar at mamma og pappa er trøtte og vil sove, og at dere ikke får sove når han bråker sånn!
mai mammaen til to Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 her var det minstemann som skreik mye på natten når vi flyttet han inn på eldste sitt rom. men det gikk seg veldig til. han la seg finere for hun var jo der.. og hun hentet litt leker til han osv. hehe.. her sovnet eldste mens yngste HYLTE rett ved siden av... de våkner ikke av hverandres lyder. i såfall er det på morgningen om de er på vei til å våkne likevel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå