Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Jeg blir gal snart!! Vi har en mor i barnehagen som ofte kjører sin 4 år gamle datter til og fra barnehagen uten bilstol. Og av og til uten belte også! Om hun har bilstolen med avhenger av hvilken bil hun bruker, de har flere. De bor ikke så alt for langt unna heller, men likevell!! Jeg har sagt ifra hva jeg mener, men kansje ikke tydelig nok... Jeg blir så mektig provosert over voksne folk som leker med barnas liv på den måten! Og hva gjør det med holdningene til barna når de skal begynne å ta annsvar for seg selv? Kansje setter de seg inn i en bil med eldre gutter, men det er ikke så farlig med bilbelte...de har jo ikke lært hvor viktig det er. Hva skje da om ulykken er ute...? Det irriterer meg at hun ikke bare kan skjønne dette!!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Ja, det er farlig, men det er du lar deg irritere så til de grader og sier at du blir gal av det sier ikke rent lite om deg...Lite å finne på for tiden?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Bor du i kristiansand.... ??? Har ei venninne som holder på sånn HVER dag. Kjører fra sentrum og opp til barnehagen (et par minutter) hver dag!!! Greit det er max 50 sone, men det kan skje stoooore ulykker da også!!!!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Hadde ikke brydd meg. Du overreagerer noe kraftig. Jeg kjører aldri uten. Men ser i barnehagen her at mange kjører ofte uten til barn fra 4 og opp. Har nok med at de har flere biler hvor bilstolen ikke er bytta over. Men nå bor alle her i kort 50 sone fra barnehagen. Tipper de bruker stol på langtur. Ser ikke på disse som dårlige foreldre.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Nei bor langt nord i landet. Jeg skjønner bare ikke at voksne folk ikke klarer å ta bedre vare på barna sine:( Og livsfarlige ulykker kan lett skje i 50sonen, det er jo ingen garanti at alle de abdre kjører i 50! Kommer det en idiot i 70 og krasjer inn i deg så blir det fatalt
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Ja jeg har sagt det til henne. Hun har tilbudt seg å ta mitt barn med hjem flere ganger. Jeg har da spurt om hun har ekstra bilstol, nei sier hun, datteren hennes kan sitte i setet... Har da sagt klart i fra at det ikke kommer på tale! Hun vet veldig godt hva jeg mener om dette.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Kommer hun til samme tid hver dag? Du kan jo tipse politiet om å ha kontroll. TIl dere som sier man ikke skal bry seg: Hva om det faktisk skjer en ulykke, og man ikke har gjort sitt beste for det barnet som ender opp med å dø eller bli alvorlig skadet? Ikke mange år siden en far krasjet med to barn løse i førersetet, en av dem døde i hvert fall og hvordan det gikk med den andre vet jeg ikke...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 Problemet er vel at mange har den holdningen som du har. Du bryr deg ikke fordi det ikke gjelder deg. Men hva med det uskyldige barnet? Om noen misshandler et barn så bryr du deg kansje ikke da heller? For det gjelder jo ikke deg? Likegyldighet er ikke en positiv egenskap når det kommer til å bry seg om andre... Du står kansje først i køa for å snakke stygt om foreldrene etter at ulykken har hendt? Hun har forresten kjørt med jenta slik fra lenge før hun var 4... Er ikke bilstolen byttet over så går du rett og slett! Eller så kjøper du flere stoler! Bilsikkerhet er ikke noe man leker med.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Hva du skal gjøre? Ingen verdens ting. Dette har du ikke noe med såfremt du ikke jobber i politiet.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #11 Skrevet 4. mai 2010 Jo jeg bryr meg. Gir også beskjed når det er nødvendig. Men ser hva som ligger bak her. Du er ei hysterisk kjerring. En voksen hadde gitt et vennlig tips til den det gjaldt i stede for å løpe inn her å bråke.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #12 Skrevet 4. mai 2010 Klart det er irriterende. Jeg har det på samme måten, bare her er det flertallet som kjører med barnet foran på førersetet. Gutten min maser selvfølgelig om å sitte der han også. Men, gidder ikke å si noe for de vet hvor farlig det er.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #13 Skrevet 4. mai 2010 Ta et bilde og vis politiet, spør de hva du skal gjøre videre
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #14 Skrevet 4. mai 2010 Nei hun gjør ikke det, men jeg har tenkt tanken om å tipse politet. Og det har ingenting med å blande seg inn i andres saker å gjøre Jeg er så hjetens enig i det andre avsnittet ditt!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #15 Skrevet 4. mai 2010 Politiet bryr seg ikke. Vet det av erfaring.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #16 Skrevet 4. mai 2010 Jeg er ikke noen hysterisk kjerring nei, der tar du grundig feil. Kansje var jeg litt for sint og engsjert i hovedinnlegget, men jeg blir oppriktig oppgitt over denne dama. Så du synes ikke det er nødvendig å sikre barn i bil du da? Hvorfor skal dine barn ha noen mer rett til å bli sikkret i bil enn andre? Hva skal jeg gjøre når hun ikke hører etter hva jeg sier til henne. Du kan jo lese resten av tråden så hadde du fått med deg det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå