Gå til innhold

Dra på ferie alene med bare yngstebarnet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk akkurat et tilbud om å bli med et par i barselgruppen på sydentur i juni, og jeg har sååå lyst! Men så får jeg dårlig samvittighet når jeg tenker på eldste som ikke kunne ha vært med :(

De andre har også eldre barn som skal være hjemme fordi de ikke orker å ha de med når de reiser alene, derfor føler jeg ikke at jeg kan ta med min heller når jeg blir invitert med på tur, i tillegg så tenker jeg at det sikkert ville blitt veldig slitsomt også å dra alene med en etåring og en treåring.

Er det grusomt av meg å kun ta med babyen? Vi skal til Kristiansand i sommerferien, men ingen andre sydenturer nå i år.

Uff, jeg har så inderlig lyst på en slik tur før permisjonen er over men jeg vet liksom ikke om jeg klarer å dra fra eldstesnuppa mi :(

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å reise fra eldste, men jeg er litt sånn teit hønemor som ikke klarer å gi slipp.

Når det er sagt, så hadde jeg nok ikke klart å håndtere en 1- og en 3-åring alene i syden heller.

Kanskje 3-åringen og pappaen kan finne på noe ekstra kos om du reiser med minste, så føles det ikke så ille for deg?

Skrevet

Jeg hadde aldri hatt samvittighet til det....

Hadde ikke klart å reise på ferie uten barna i det hele tatt heller...

Mulig jeg er sær, men sånn har i hvert fall jeg det...

Skrevet

Du synes ikke du kan ta med eldste fordi du blir invitert med på tur? Skal du ikke betale turen selv?

Skrevet

Jeg hadde dratt. og ikke fortalt 3 åringen detaljert hva og hvor vi skulle,.

Skrevet

Ja jeg er litt hønemor selv så det føles litt vanskelig :-S

Vil jo ikke at hun skal gå glipp av moro eller tenke at mamma ikke vil ha henne med.

Anonym 1200:

joda jeg betaler selvfølgelig turen selv, men dette er en tur som de 2 har planlagt sammen og så invitert meg med senere. de skulle liksom ta dette som en avslappende tur før permisjonen er ferdig og har selv valgt å ikke ta med seg sine eldre barn nettopp pga bråk osv som følger med litt eldre unger. Dette presiserte de da de spurte meg så jeg skjønner jo at de inviterte meg og minste og mente at eldste skulle være hjemme.

Skrevet

Barn på 3 forstår ikke urettferdigheten i dette.

Her i huset hadde det vært verre med faren.

Er han enig så reis i vei. Kos deg :-)

Skrevet

Jeg ville dratt! Dyreparken er vel mer stas for en treåring enn sydentur uansett..

Skrevet

Du kan vel ta med din eldste selv om hun andre ikke skulle det? Det er jo ikke dem som må passe ditt barn likevel?

Skrevet

Her i huset drar alle 6 eller ingen når det gjelder ferie. Weekends kan vi godt dra på bare noen. Jeg har nemlig ikke samvittighet til å dra uten alle 4 barna mine selv om de sikkert hadde hatt det fint uten meg.

Skrevet

3 åringen vet jo ikke hva hun går glipp av!

Reis med den lille og koooos deg masse :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...