Gå til innhold

Hjelp meg, jeg har en hemorrid som stikker ut av rompa! Råd, trøst fra dere som har hatt dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er første gangen jeg har hatt noe sånt, og det er så skummelt! Den er på størrelse med en drue og det går ikke an å stappe den inn. Litt vond er den også.

Har kjøpt Scheriproct, og smører som en helt. Hva annet skal jeg gjøre? Dra til legen (vil ikke!!)? Eller kan dette gå over av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andre gode råd i tillegg til å smøre er å sette rumpa i en balje med lunkent grønnsåpevann, og sitte der en stund. Noen bruker også isbit for å lindre.

Som regel går det an å putte hemorroiden inn igjen, det gjør bare vondt de første gangene. Smør både hemorroiden, området rundt, og fingeren din godt inn med krem, og "legg" den forsiktig innenfor anal-åpningen.

Prøv å holde den der lengst mulig, enten med fingeren eller med musklene i rumpa:)

Jeg har hatt vonde hemorroider i forbindelse med 2 graviditeter og fødsler, og min erfaring tilsier at ingenting er så effektivt som å få den mest mulig inn på innsiden, da skrumper den mye fortere inn og blir borte...

Skrevet

Putt den inn igjen forsiktig og smør på honning. Evt smør på honning først da den er bakteridrepende og lindrende...når hemo. blir litt mindre vond og mindre så kan du forsøke å dytte den inn igjen og fortsette behandling med honning.

Skrevet

Gå til elge, jeg trodde jeg hadde meorrid, var pås tørrelse med en ert ca, klødde, sved forferdelig.

Salve og stikkpiller hjalp mot kløen, men dro til lege og fikk påvist at det var noe annet, en blodansamling og ikke hemorrider..

Skrevet

Takk for svar, snille dere, jeg skal prøve alt dere foreslår.

Uuuææææ, må jeg virkelig til legen? Vettskremt... :(

Skrevet

Jeg har aldri gått til legen med mine, de forsvinner av seg selv hvis du er flink til å behandle dem en ukes tid:)

Skulle ingenting hjelpe og det bare blir verre så får du heller ta en tur til legen...

Skrevet

Ha ha ha ha! En drue? Putte den inn??!!

Ho ho ho!!!!

Skrevet

Hei. Føler med deg. Min 3 graviditet her (uke 30) og det er helt forferdelig ubehagelig. Sist min hemoroide var druestor puttet jeg en isbit inni en plastpose og lå med den rett på hemoroiden til isen var smeltet. Da skrumpet den godt inn og ble mye mindre smertefull. God bedring.

Skrevet

Klipp den over da vel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...