mirredutt Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Vi har ikke lyst å gifte oss i kirka, og vi vil ha en enkel sermoni med kun nær familie og venner tilstede. Tinghuset er alternativet, men jeg vil gjerne gifte meg i brudekjole. Er det vanlig?
Gjest sug lut Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Klart du kan ha brudekjole, så flere da vi gifta oss på tinghuset som hadde det, og dessuten bestemmer du jo selv.
NormaJean Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Jeg hadde borgelig bryllup, en dommer som tanten min kjenner viet oss:-) Vi hadde det i en flott bispekjeller med masse levende lys, da jeg syns tinghuset er litt kaldt og samlebånd (men alle har forskjellig smak;) Hadde selvfølgelig brudekjole, alle jenters drøm;) Men følte selv at kjolen passet til "temaet" borgelig bryllup. Det var en brudekjole i 50 talls stil, kort kjole med volum.
The Bad Gal Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Human-etisk forbund vier utendørs, tror jeg. Giftet oss også borgelig, utendørs i Las Vegas, hehe, og hadde ikke brudekjole, men en hvit, lang og enkel kjole. (kjøpt på brudebutikk)
mirredutt Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. mai 2010 Dytter denne opp igjen og håper på flere synspunkter
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Jeg skal ha borgerlig bryllup, med brudekjole!
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 Human-etisk forbund vier hvor du vil og når du vil (nesten hvertfall) Vi hadde human-etisk vielse og jeg hadde brudekjole... Var ingen som synes det var rart (som jeg vet om da).....
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Å ha brudekjole er helt vanlig også ved bryllup på tinghuset. :-) Jeg hadde en helt enkel rett-opp-og-ned kremhvit kjole i silke- og linblanding med en tilhørende topp til. Det ble akkurat "nok" brudekjole for meg, vi ville også ha en enkel seremoni.
meg & to små vampyrer Skrevet 4. mai 2010 #11 Skrevet 4. mai 2010 Palmesus: Når? er datoen satt eller? Mirredutt: jeg hadde som tidligere nevn en lysegrønn ullkjole (men veeeldig fin syns jeg). Men flere andre der hadde brudekjoler. Så noen før og etter.
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #12 Skrevet 4. mai 2010 Vi giftet oss borgerlig på tinghus med kun forlovere til stede.Jeg hadde ikke brudekjole men en lang sølvkjole.De som giftet seg før og etter oss hadde brudekjole så tror det er helt vanlig:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. mai 2010 #13 Skrevet 4. mai 2010 Kan virkelig anbefale vigsler fra human-etisk forbund; da får du en personlig, skreddersydd tale (som vigsleren skriver etter samtale m dere), og dere kan ha vielsen hvor dere måtte ønske, innendørs el utendørs (alle steder utenom kirke og andre religiøse steder såklart;) Hadde såklart brudekjole, og mannen hadde bunad.
Vottene Skrevet 5. mai 2010 #14 Skrevet 5. mai 2010 Signerer Lykkeli&gla-venter jente nr 2♡ her, vi hadde også vielse med vigler fra human-etisk forbund. Kjempe bra, og superromantisk! Utendørs med masse blomster og eføybue :-) Hadde en litt eventyraktig brudekjole jeg da, som jeg synes passet perfekt til utendørsvielse.
Kamomilla:-) Skrevet 5. mai 2010 #15 Skrevet 5. mai 2010 En brudekjole er absolutt ikke forbeholdt kirkebryllup mener jeg. Skal selv gifte meg på ambassaden i Stockholm og i går bestilte jeg meg en nydelig brudekjole fra Cecilie Melli:-) Velg den kjolen du vil ha du - det er din dag!!
erteposen + 4 Skrevet 5. mai 2010 #16 Skrevet 5. mai 2010 Ja, det er vanlig. Jeg bodde i flere år på en hybel med utsikt til et tinghus, og det var mange bruder i full stas:)
Tired mama Skrevet 5. mai 2010 #17 Skrevet 5. mai 2010 Vi skal ikke gifte oss i kirken. Vi skal vies, ha middagen og ha festen på ett og samme sted. Får en kollega av meg (som for tiden jobber som dommerfullmektig) til å vie oss. De kan vel gjøre det hvor som helst? Og jeg har kjøpt brudekjole på Agape. Ikke så veldig bløtkakekjole, men en ganske enkel en, med kort slep. Driter i om det ikke er i kirken. Mitt bryllup og jeg bestemmer. Ergo skal jeg ha på meg brudekjole!! :-) Men dropper slør da...
ღBellღ&gulletღ Skrevet 5. mai 2010 #18 Skrevet 5. mai 2010 Giftet oss på ambasade og jeg hadde brudekjole.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå