Gå til innhold

Hvordan ville dere løst denne "tidsknipa"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg jobber fra 08-16, må dra hjemmefra senest 07.45- og drar fra jobb kl 16

Mannen jobber også egentlig fra 08, men har delvis flexi og kan dra hjemmenfra mellom 08 og 08.30 og hente poden i bhg ca 15.30

Derfor er det mannen som henter og leverer.

Og jeg sitter med dårlig samvittighet!! Føler jeg burde hente og levere,men det er jo for alles beste at mannen gjør det da gutten vår ( 1,5)slipper å stresse- og kommer unna med en time- 30 min mindre i bhg hver dag.

Men jeg føler meg jo som en dårlig mor som hver dag sier hadet til gutten min på morgenen, og kommer hjem etter de har kommet hjem.

Null problem for mannen å gjøre det, han syntes det er gøy:-)

men igjen...det er vell flere som har det slik....føler kanskje bare jeg skulle og burde være mere involvert i det daglige......men da må jo gutten vår tidligere i bhg og senere hjem, så....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det noe verre å si ha det hjemme i mot i b.hagen? Hos oss er det også alltid mannen min som både leverer og henter i b.hagen fordi jeg har lang reisevei til jobb.

Skrevet

Her løser vi det med redusert stilling. Jeg jobber 80%. Burde nok jobbet fullt i forhold til økonomien, men livet blir så mye enklere, mindre stress, middag tidligere og gutten får kortere dager i bhg. Jobber fra 08 til 14:30 hver dag.

Skrevet

hvorfor det er verre å si hadet hjemme eller i bh er et godt poeng.

Men det er noe med det å følge barnet, snakke med de ansatte og se reaksjonen når man henter dem- selvom jeg får en like hjertelig reaksjon når jeg kommer hjem også da.

Men du har et poeng.

Jeg har ikke mulighet for å jobbe 80%, ikke alle har det. Byttet jobb da jeg skulle tilbake fra permisjon( pga mye reising i den forrige jobben) og her er jeg ansatt på 100%, har spurt om redusert og fikk nei.

Skrevet

Skjønner det at ikke har har muligheten. I en annen avdeling på samme arbeidsplass hvor jeg jobber, har de ikke mulighet til å få 80%.

Skjønner deg godt, er noe med det å få litt innblikk i hvordan de har det i bhg.

Skrevet

Du har vel egentlig krav på å arbeide i redusert stilling så lenge du har omsorg for barn under 7 år. Dette forutsetter selvfølgelig varsling til arbeidsgiver i god tid før permisjonen. Vet ikke hvor lenge det er siden du begynte å jobbe etter fødselspermisjonen.

Redusert arbeidstid kan bli avvist av arbeidsgiver dersom det medfører STORE problemer for virksomheten, men tror det er vanskelig å få gjennomslag for dette. Kommer vel litt an på hva slags jobb du har. Men jeg ville absolutt sjekket ut dette nærmere!

Her er det også mannen som leverer og henter. Jeg synes også dette er litt trist, så skjønner godt hvordan du har det...

Skrevet

ansatt gjennom vikarbyrå- så alle mine rettigheter er "borte" ang det....

Skrevet

Vikarbyrået som er din arbeidsgiver har like mye forpliktelse ovenfor deg som hvilken som helst annen arbeidsgiver. Arbeidsmiljøloven gjelder uansett...

Skrevet

Jeg forstår ikke problemet. Det daglige er jo mer enn henting og levering. Du kan ta ettermiddager og kveld, og middagsmaten kan klargjøres kvelden før slik en av dere slipper å bruke noe særlig tid på kjøkkenet.

Skrevet

Men en dag innimellom gjør det kanskje ikke noe at du henter, en litt lenger dag i ny og ne går jo bra. Kanskje bedre å hente da, slipper stress på morningen og du har bedre tid til å se hva de driver med og prate med de ansatte. Hvis du bare har et kvarter å kjøre gjør det ikke noe om du henter 16.15 en dag i uka. Syns jeg da.

Skrevet

forstår ikke problemet??

Problem er det vell i og for seg ikke, mer et dilemma som går på mine følelser og samvittighet.

Lurt ang middag da, bruker litt for mye tid på det.

Hverdagen er såvisst mye mer en henting og levering,men det er ikke så mye igjen av den etter arb.dagen er over og middagen er inntatt. Knappe 2 timer, så jeg mener henting og levering er en viktig del av hverdagen.

Men jeg KAN jo gjøre det:-) det vil bare bety mere tid for poden i bhg, og det vil jeg jo ikke, så svaret sier seg selv egentlig.

Skrevet

Må ikke mannen din jobbe inn fleksitida en gang? Hvis han alltid leverer etter at han har begynt? Og hvis han drar fra jobb litt før også?

Hvis du henter senere en dag kan jo mannen din ha middagen klar når dere kommer hjem. Syns ikke det gjør noe med 45 min lenger en dag jeg da. Skjønner ikke helt problemet med det når det blir såpass sjelden

Skrevet

han trenger ikke jobbe det inn nei-heldiggrisen, han jobber 2 kvelder i uka etter gutten har lagt seg også.

Greier ikke rikke samvittigheten min bare!!

:-) takk for meninger!

Skrevet

Nei da er det ikke noe å gjøre med tidsklemma.. ;) Du får heller utnytte ettermiddagene og helgene på best mulig måte :)

Skrevet

Nei, jeg forstår ikke helt problemet om det fungerer godt for sønnen og mannen din. DIne følelser, og helt sikkert mine i din situasjon, lager ofte trøbbel for oss i hverdagen. Jeg tok et par runder med meg selv da antallet barn kom opp i fire og guttene mine sa at jeg var den mammaen i gata som var mest sammen med barna sine. Ikke var jeg der da de kom hjem, men vi spiser en sunn, god og avlsappet middag sammen og koser oss fram til leggetid. Pappaen tar både morgen og ettermiddag store deler av året, og det gikk vel opp for meg at det for barna er nok:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...