Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 2. opptak er nå overstått, og min 2 åring har fremdeles ikke fått plass, selv om han har lovfestet rett på plass. 300 plasser for lite i år.. Hurra hurra!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 ja, men jeg støtter deg fullt i den..! Hadde selv STORE problemer da førstemann skulle ha plass sist..fikk beskjed om at det fantes ledig plass i voiebyen, alt var jo mulig om en strakk seg litt - ja, faen heller...bor på lund og jobber i sørlandsparken? synes jeg ser den logistikken i rushtid kombinert med full arbeidsdag og stengetider i barnehager. Fikk 50% tilslutt etter å gå på dør til dør på barnehagene i området..barnehagen sa de hadde kapasitet til å ta henne inn 100% dersom etaten godkjente utvidet plass i en halvtårsperiode...sa de ja?? selvfølgelig ikke..! Fikk invilget å jobbe annenhver dag kveld på jobben (dvs. 2/3 dager annenhver uke fra 16.00-24.00)..heldigvis slutta den ene ungen en uke etter av alle ting, så jeg slapp den ordningen frem til nytt hovedopptak) Kristiansand er en VITS på dette området!!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Kjenner fler med samme problem... Regner ikke med å få plass siden jeg har søkt min gutt inn fra han er 10 mnd. Surt å måtte gi fra seg skoleplassen til høsten=/
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 skal du gå på uia? Du vet at studenter er forhåndsprioritert på hokus pokus? Ellers anbefaler jeg at en går på dør til dør og høre..de er ofte mer opplyst om ledig plass evnt. fremtidige plasser enn hva som kommer frem på hjemmesiden til kommunen..barnehagene selv er temmelig frustrerte over barnehageetaten, så de støtter dere fullt ut!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Det er da strengt tatt ikke bhg tantenes skyld...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Anonym 11:28. Nå er det ingen som klager på barnehageTANTENE, men barnehageETATEN. Dessuten så heter det vel ikke barnehagetanter heller....
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Ingen skylder på barnehageTANTENE, men barnehageETATEN...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Anonym 11:13 her Nei, jeg har fått plass på sonans, blir ikke prioritert da. Er så sugen på å få ferdig vgs, har ikke lyst å gå hjemme et år til! Får jo overgangstønad så jeg taper jo ikke noe på det, men kjipt når jeg har så lyst til å studere:p
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 Jeg bor i en annen kant av landet, og jenta mi har heller ikke fått plass, selv om hun har lovfestet rett på plass. Hun skal jo ha et fortrinn i barnehagen der storebroren går, men det ser ikke ut til å hjelpe. Jeg har klaget på vedtaket, så får bare se hva som skjer....
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Ja jeg kjenner jeg blir enormt provosert.. Har søkt på 7 barnehager. Søkte i fjor også, men det var mer bare for å se, men han er født etter 1. september 08, så da hadde vi ikke krav på plass og fikk det derfor ikke heller, og det er greit nok. Men hva skjer med prioriteringa liksom? Vet om en haug med 2009 barn som har fått plass i de barnehagene vi har søkt på, men hvorfor i alle verdens dager har ikke vi? Han skal jo faktisk begynne på skolen (når den tid kommer) et helt år før 2009 barna, burde ikke han da bli prioritert ? Syntes alle barn født mellom 1. sept - 31. des 2008 skulle bli gitt plass først da de ble skvisa ut i fjor. Har begynt på runda rundt til de forskjellige for å smiske bestyrere opp i skyene.. Håper bare det funker Vi bor i Randesund, og ser det er noe ledig på Andøya, men hva fanken skal jeg med det liksom? Ja eller så er det en ledig her ute men den har jeg hørt så mye galskap om at der tør jeg ikke sende det kjæreste jeg eier:o) Ellers så ser jeg deg er ledig på Justneshalvøya for deg som er på Lund og jobber i Sørlandsparken.. Hvis det kunne være av interesse..
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #12 Skrevet 4. mai 2010 Jeg vet at barnehageetaten ringer alle de store barnehagene hvert år å trylger om vi ikke kan lage plass til flere små!!! (da burde de kankje heller ta hintet å bygge noen nye plasser! Spesielt Lund/sentrum, tror det er der det er størst behov....)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #13 Skrevet 4. mai 2010 jeg har det veldig fint nå, har plass i en privat barnehage på lund hvor hun har vært siden hun fikk plass i feb. 2009, superfornøyd!...vi skal forsovet flytte til sommeren, så vi har sagt opp plassen fra 1.aug. Regner med det blir noen glade foreldre et sted som får plassen!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #14 Skrevet 4. mai 2010 og allikevel er det lagt inn forslag om å kutte bort tre av barnehagene i kristiansand, kutte åpningstider og antall ansatte for å få ned budsjettsprekken...drit i sprekken, hva med å gi plass til ungene slik at de voksne kan jobbe, tjene penger og ikke motta kontantstøtte? hjelpes meg..
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #15 Skrevet 4. mai 2010 Ja det er jo så hull i hodet at det er faktisk ikke vittig.. Og direktøren har jo løpt sin vei med halen mellom beina. Hva med å ta ansvar for den latterlig dårlige jobben hun faktisk har gjort!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #16 Skrevet 4. mai 2010 Ikke si TANTER - det er uuutrolig stygt! .... visst nok..
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #17 Skrevet 4. mai 2010 Barnehagetante... Trodde det ordet døde på 80 tallet jeg...
♡ A & E ♡ Skrevet 4. mai 2010 #18 Skrevet 4. mai 2010 Uff, ikke bare bare med barnehagegreiene altså! Er et skikkelig puslespill å få til å gå opp om man må reise langt for å levere. Har du gått inn på kristiansand.kommune.no og sett på oversikten over barnehager med ledige plasser? Jeg søkte opprinnelig barnehageplass i januar for eldstemann men da det viste seg at det ikke gikk gikk jeg inn der og fant en plass! Bare sjekk der med jevne mellomrom
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #19 Skrevet 4. mai 2010 Ja jeg sjekker med jevne mellomrom.. Ser det har kommet en del plasser der nå, og barnehagen vi har søkt på har ledige plasser, men selvfølgelig bare for 3-5 år.. Dritt au! Jaja, vi finner vel noe tilslutt.. Bedre lykke neste år når han skal på 3-5 års gruppe!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #20 Skrevet 4. mai 2010 "Godt" det ikke bare er meg som sliter... Hele etaten er jo et sirkus! De har ikke peiling på noen ting helst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå