bokblomst Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Sikkert mange som har spurt om dette før, men er det noen som har noen tips til å avstå fra alkoholen før man gjør graviditeten kjent? Selvfølgelig kan man si at man ikke har lyst på e.l. den kvelden, men i lengden kan jo det bli litt mistenkelig Nå er det jo snart sommer, som innebærer grilling og øl! Noen som har noen bra tips?
Hera_75 Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Bytt etikettene på alkoholfritt øl med vanlige øletiketter.. Evt fyll alkoholfri vin på vinflasker med skrukork.. Funker veldig bra! Og folk er MYE mindre observante enn man tror. Får du en drink i hånden,bare ta imot, lat som om du drikker, og hell ut eller sett fra deg ved første anledning. Går så fint så! :-)
Gullgrisen m/ novemberspire Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Sist jeg gikk gravid hadde jeg med alkoholfri øl på flere fester og helte den over på glass i skjul. Ingen som ante noen ting da jeg fortalte nyheten Denne gangen var det kun påska som var min utfordring. Det løste seg ved at jeg ble forkjølet og var svært plaget med hodepine så ingen spurte om jeg ville ha alkohol engang.
Oo Miss Sophie oO Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Prøver å gå for unskyldningen om at jeg prøver å gå litt ned i vekt og derfor kutter ut alkohol en periode. Verste jeg vet er å lyve om sånne småting...er så lett å tråkke litt i salaten...så tenker det er best å finne en unskyldning som kunne være sann. Selvom de som kjenner meg godt vet at jeg heller ville tatt vinglasset fremfor å spare de kaloriene da. Men denne unskyldningen fungerer helt klart best om man har et par ekstra kilo...hehe
1....2.....3 Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Skriver under på Hera_75 sitt innlegg om at folk på fest stort sett er opptatt med seg og sitt, personlig syns jeg det er knotete å bytte etiketter( de sitter jo ofte så godt) men har med stort hell flere ganger tømt alkoholfritt øl over på en vanlig 1/2 øl boks( eller hva som helst annet, så lenge man passer på at ingen ved en feiltakelse får tak i din boks;-)INGEN som legger merke til at du drikker av samme boksen hele kvelden;-) Om du ikke er øldrikker funker det også veldig fint med en skive sitron el. lime i brusglasset, faller ingen inn at det ikke er alkohol i ett glass som er pynta;-)
mamma til lillingen Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Du kan drikke iste og kalle det en drink, eller ha mozell i hvitvinsglass - det gjorde jeg i et selskap jeg var i, ingen som merka at jeg gikk ut i gangen hver gang jeg skulle fylle glasset. Der hadde jeg gjemt mozellflaska i ei stor veske jeg hadde med, ved siden av toalettet, så hvis noen lurte på hvor jeg skulle så sa jeg bare at jeg skulle på do, også kom jeg tilbake med fullt glass "vin".
bokblomst Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. mai 2010 Takk for bra svar! Men hva med middagsselskaper og sånn da? Jeg avtalte for en stund siden med en kollega at vi skulle gå ut og spise og dele en flaske vin... Hvordan skal jeg lure meg unna den? Og andre mer "intime" forsamlinger hvor det er naturlig og ta et glass? Jeg har ikke lappen, så jeg kan ikke skylde på det Nå høres det sikkert ut som jeg er avhengig av alkohol, men det er jeg overhodet ikke, jeg vil bare holde graviditeten min hemmelig til det er klart å dele nyheten med resten av verden
Aprilgutt04 +Desembergutt2010 Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Si du har spist dårlig mat for noen dager siden og ikke orker å "plage" magen.....Eller du har hatt halsbetennelse, går på pencillin(dermed ikke kan drikke alkohol.... Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå