Gå til innhold

Jeg har angst, men så vanvittig lyst på den jobben.... Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med angst, men har aldri tort og si det til noen. Jeg har fått informasjon om att en butikkjobb jeg har veldig lyst på er ledig, men først nå kjenner jeg hvordan angsten stopper meg.

Det er helt forferdelig.. Jeg er så redd, men har så lyst og jobbe der.

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen med erfaring som kan gi meg litt råd?

Skrevet

IKKE la angsten vinne over deg. Det er du som er sjef over deg. Sett deg ned og tenk over hva eksakt du egentlig er redd for. Ikke bare at du er redd, men HVA er det du egentlig er redd for.

Skrevet

Jeg er redd for og ikke gjøre det bra nok. Redd fordi jeg er elendig på kassen (har prøvd butikkjobb før) redd for att andre skal tro jeg er dum, redd for og dumme meg ut, redd for og være ny og ikke vite.

Jeg er helt forferdelig i matte, og sist gang jeg hadde butikkjobb (matbutikk) ble det mye feil i kassen da vi hadde opptelling på slutten av dagen. Den nye jobben er da en klesbutikk..

Men disse følelsene forsvinner ikke likevel.. Uansett hvor mye jeg tenker på det

HI

Skrevet

For det første må du bestemme deg for om du vil la angsten bestemme over deg, eller om du skal bestemme over angsten.

Dernest må du huske på at du skal ha opplæring i den nye jobben. Folk som ansetter deg vil jo at det skal gå bra med deg, så de vil jo hjelpe deg så mye som mulig :-)

Skrevet

Tenk så på hva du er bra til, ikke bare når det gjelder butikkjobben, men sånn generelt. Det kan være vanskelig å se sine egne bra sider, men de ER DER. Fokuser på det som er bra, resten kan du lære. Du må bare bestemme deg for at det går. For har man bestemt seg for at man er redd, og man kan sikkert ikke, så er det det kroppen hører på. Du trenger et selvtillitsboost høres det ut som.

"Fake it until you make it" er et bra ordtak. Du blir hva du tenker.

Hilsen første trådsvarer

Skrevet

anonym 0946 igjen

jeg ble forresten sykepleier, tross at jeg hadde litt angst for å snakke med andre mennesker, og angst for å gjøre feil. Men nå går det kjempebra. Fremdeles litt angst i enkelte situasjoner, men da bare svelger jeg det unna og kjører på. For man er som regel bedre enn hva man gir seg selv kreditt for:-)

Og dessuten så blir situasjonene mindre skremmende jo oftere man møter dem:-)

Skrevet

Vet du, bare prøv. Du skal se at ting går seg til :-) Det er ikke så uvanlig at butikkansatte sliter med matten. Bare unn deg selv god tid når du skal gi tilbake penger og telle opp kassa så skal du se det går bra. Pust med magen og ta livet øyeblikk for øyeblikk.

Klem

Skrevet

Prøv tankefeltterapi :o) angsten min ble borte etter første timen der ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...