Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Jeg skjønner ikke at noen velger å bære frem barn som alenemor. Jeg mener de som blir alene før de 12 ukene har gått. Jeg er alene selv og det er kjempetøft!!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Fordi barnet ikke skal straffes for å ha en idiot til far?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Hvorfor drepe et barn fordi faren er en dust?
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Jeg valgte å beholde og bære frem barnet fordi hun var min baby og mitt barn. Det var det barnet jeg var ment for å få og sammen klarer vi alt. Jeg kunne ikke tvinge en mann til å skulle bli far, men jeg ville ikke velge bort mitt barn fordi han valgte en annen vei i livet. Og nå som hun er her, når jeg holder rundt de små fingrene, ser inn i de store øynene og holder henne tett inntil meg når hun sover på magen min så vet jeg at jeg valgte det rette. Hun er min Lykke og min glede i livet. Vi hører sammen, jeg og hun:) http://vinterverket.wordpress.com/2010/04/23/fredagslykke/
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Fordi barnet er like mye verdt selv om faren og moren ikke bor sammen? Fordi ikke alle ser på abort som et aktuelt alternativ? Så dersom faren hadde gått fra deg før uke 12 ville du ikke hatt barnet ditt? Og det får deg ikke til å tenke gjennom om utsagnene dine henger helt på greip?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Men tenker dere ikke på savnet barnet vil ha etter en far???? Jeg ser IKKE på abort som drap heller, det er ganske ekstremt å kalle abort for barnedrap!!!
Beklager - Dysleksi Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 Hvis du har planlagt et barn, eller du har falt til ro med at du skal ha et barn, så knytter du et bånd. Jeg tror ikke det første du tenker når du går igjennom et brud er, at nå vil jeg kvitte meg med den lille du har begynte å bli glad i.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Så alle barn som mister faren av en eller annen grunn burde skytes slik at de slipper lide seg gjennom livet uten en far?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. mai 2010 #11 Skrevet 4. mai 2010 Barnet kan miste sin far på mange måter opp gjennom hele livet. Far kan dø, eller stikke av når ungen er eldre også. Hva mener du man skal gjøre med det?
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #13 Skrevet 4. mai 2010 Jo, jeg tenkte, og tenker, mye på det og klart det er sårt at hun ikke har en pappa. Men jeg kunne, og ville, ikke valgt noe annet. Jeg er heller ikke imot abort, men for meg føltes det ikke riktig. Noe jeg er veldig glad for i dag og jeg håper hun føler det samme;)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #14 Skrevet 4. mai 2010 Hvorfor avbrytte svangerskapet på grunn av at mann stakk?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #15 Skrevet 4. mai 2010 Jeg valgte å beholde selv om barnefaren stakk fordi å gjennomføre en abort var et ikke alternativ for meg. Er ikke abortmotstander, men mener det bør ligge en veldig god grunn bak for å ta en abort. Og jeg er lykkelig sammen med lillegutt i dag selv om han ikke har noe kontakt med faren sin. Ja, det er til tider tøft å være alenemamma. Men jeg tror også at det til tider er slitsomt å være mamma uansett om man er to om å oppdra barnet. Og som jeg bruker å si når folk sier det er tøft gjort av meg å velge å bli alenemamma fra dag en; jeg er faktisk ikke vant med noe annet, så jeg vet ikke hvordan det er å være to. Jeg vet det er mange som vil argumentere med at jeg har frarøvet barnet mitt en pappa, men er da alternativet å frarøvet barnet mitt et liv??? Elsker gullet mitt over alt i verden og kunne aldri tenkt meg å være uten.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #16 Skrevet 4. mai 2010 Jeg ville aldri bært fram et barn som var uønsket av faren sin! Og jeg ville heller aldri valgt å bli alenemor. Og jeg ville aldri blitt gravid med en mann jeg ikke var helt trygg på var mannen i mitt liv. Du kan ikke si at du ikke ville frarøvet barnet ditt sitt liv, når det kun er et 12 uker gammelt foster! Det er ikke det samme som et barn!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #17 Skrevet 4. mai 2010 Abort er IKKE det samme som å skyte et barn!
Ugl@ Skrevet 4. mai 2010 #18 Skrevet 4. mai 2010 Jeg valgte det selv, ikke å bli gravid den gangen jeg ble gravid som 18åring, men valgte å ta ansvaret for det og få barnet. Og det har ikke vært noe problem heller, utfordrende til tider kansje, men ikke verre enn at det har fungert bra. Er ikke alene lengre nå, så å være enslig forsørger vil ikke si at man trenger være alene resten av livet tross alt.
Ugl@ Skrevet 4. mai 2010 #19 Skrevet 4. mai 2010 P.S Og selv om min sønn ikke har kontakt med biologisk far så har han en pappa, med besteforeldre, tante, oldeforeldre osv på pappans side som har tatt ham til seg som sin egen alle sammen. Så sønnen min mangler slett ingen far eller familie på den siden.
Gjest Toxic Skrevet 4. mai 2010 #20 Skrevet 4. mai 2010 Skjønner du det virkelig ikke? Å leve uten empatiske evner må være forferdelig trist.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #21 Skrevet 4. mai 2010 Prinsippet er det samme- det er like "synd" på det barnet.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #23 Skrevet 4. mai 2010 Noen mener tydeligvis det å ta ansvar for egne handlinger er oppskrytt, og velger den enkleste løsningen.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #24 Skrevet 4. mai 2010 Hvis alt går som det skal er det kun tid som skal til for at et 12 uker gammel foster skal bli et barn. Stopper du prosessen frarøver du livet til dette "child in the making". Jeg ser på det som et liv ved unnfangelsen, andre ser på det først som et liv når det kan leve utenfor livmoren ved 22/23 uker atter andre ser ikke på det som et selvstendig liv før det er født. Jeg kunne aldri valgt bort barnet mitt fordi faren stakk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå