Gå til innhold

Trenger anbefalinger til gode fertilitetsklinikker, IVF / prøverør

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har nå vært igjennom 3 fulle IVF forsøk hos Fertilitetsklinikken sør i Porsgrunn uten resultat. Jeg ble gravid ved første forsøk, men det mistet vi etter kort tid. De siste 3 gangene har jeg testet negativt. Vår "deffekt" er at min mann ble sterilisert for noen år siden og vi må dermed hente ut sædceller fra ham. Jeg er 37 år og dermed en "moden kvinne".

Vi ønsker ikke å gi opp, men fra nå av regner jeg med at vi må selv stå for det økonomiske (har ikke hatt siste samtale med klinikken enda).

Jeg lurer på om det kan være lurt å oppsøke en annen klinikk. Er det noen som kan gi meg en god anbefaling og ved dere hvor mye dette evt vil koste oss?

Takker for all respons.

Fortsetter under...

I Norge har jeg hørt mye pos. om Hausken på Vestlandet. Selv lykkes vi på 6. forsøk hos AVA i Finland. Mange foretrekker Danmark. Det er litt billigere å ta forsøk i utlandet, men da kommer jo reise og hotell i tillegg.

Lykke til :-)

Hvis vi ender opp i det private, har jeg tenkt å ta noe hensyn til reisevei. Vi holder også til i Porsgrunn, men bor i Østfold. Det føles av og til som en påkjenning med den reiseveien. Aleris i Oslo eller Fertilitetscentrum i Gøteborg (svenskene er velig fornøyde med dette stedet), blir det sannsynligvis for oss. Sverige blir jo spes billig, siden man da også kan kjøpe medisiner der ;-)

Min mann er også sterilisert og jeg er 40, så vi hadde ikke helt gode odds;) Begynte forsøkene da jeg var 39 og har derfor kun benyttet oss av private klinikker. Hadde to fersk og et fryseforsøk på Nordica i København uten antydning til graviditet (ene forsøket satte vi inn så mye som 3 bra egg). Så byttet vi til Hausken og følte at han i mye større grad kom frem til et riktig opplegg for oss. Vi lykkes på første forsøk der og er nå 24 uker på vei med eneggede tvillinger:D

Om det var klinikken eller flaksen, som gjorde at vi ble gravide på dette siste forsøket vites ikke .... men jeg opplevde i hvert fall Hausken som meget seriøse og dyktige og kan anbefale de på det sterkeste.

Man kan godt handle medisiner i Sverige selv om man har resept fra norge. Har gjort det og sparte en del tusenlapper på det:D

LYkke til!

• 2 uker senere...

Hei "Hegeno"

Gratulerer med graviditeten og lykke til :) Tvillinger blir sikkert travelt en periode, men sikkert helt ideelt for "modne kvinner" som oss.

Tusen takk for nyttige tips. Vi har bestemt oss for å gå for ett forsøk til i Porsgrunn før vi evt prøver andre steder eller metoder. Jeg har hørt at Hausken skal være flinke med modne kvinner. Selv er jeg 37 og min mann har passert 50. Jeg har vel enda litt tid på meg, så vi gir oss ikke enda.

Loony

Annonse

Jeg er 40 og bor i Oslo. Har fått et nydelig barn på naturlig måte, men forsøker nå ivf etter to års prøving på barn nr. 2. Testet negativt idag...

Hvor mye fravær må man regne med når man benytter Hausken? Etter det jeg har forstått samarbeider de med gynekologer (i Oslo?) slik at ikke alle ultralyder behøver å skje i Haugesund?

Høres jo forlokkende ut hvis det er slik at de er flinke med oss "modne kvinner".

Ikke så mye fravær, rabarbra - omtrent det samme som ved å bruke en klinikk i byen din.

Du må til dem for forsamtale, men deretter er det bare et besøk per forsøk, dvs tre dager for uttak og innsetting (du kan selvsagt reise hjem innimellom de dagene også om du vil). Kontroller underveis tar du hos gynekolog på hjemstedet ditt (jeg bor også i Oslo).

De tre dagene har man jo sykmelding for uansett hvilken klinikk man benytter.

Hmm... Dette ga meg noe å tenke på.

Selv er jeg på Aleris. Tenker vel at de tar seg litt liten tid til selve utredningen. Har fått beskjed om at jeg har egg som en 25 åring, at overgangsalderen er uvalig langt frem i tid, og at de ikke kan se noe galt. Fikk beskjed om at dette forsøket var et meget godt forsøk, eggene var supre åttedelte og slimhinnen prima. Men gikk altså galt..... Sæden er av god kvalitet. Har selv en følelse av at årsaken hos meg ligger i at det sitter igjen rester av morkaken/operasjonsarr fra den gang jeg fikk operert ut morkaken ved kirurgisk inngrep, men ikke fått gehør hos dem for dette. Må bare stole på at det er riktig det de sier.

Etter det jeg har forstått har du byttet fra Aleris til Hausken. Hva tenker du er forskjellen mellom klinikkene?

Har Hausken "egne" gynekologer som de samarbeider med i Oslo eller må man finne en på egen hånd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...