Gå til innhold

Sender dere ungene i barnehage når de har hatt feber dagen før + litt feber på natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på hva jeg skal gjøre. Småtten er feberfri nå, men hadde altså feber i går, og så vidt feber i tolvtiden i natt. Holder dere ungene deres hjemme da?

Skrevet

Alltid en feberfri dag..

Så ja, jeg hadde holdt han hjemme idag..

Skrevet

Sender ikke i barnehagen dagen etter feber nei, har alltid en feberfri dag hjemme for å komme skikkelig til hekter igjen.

Skrevet

Nei. Guri så slitsom barnehagedag de skulle fått da.

Skrevet

Aldri i barnehagen hvis de har feber på kvelden, og i hvert fall ikke om de har hatt det på natten. Har sykdommen vart mer enn en dag får de også en hel feberfri dag hjemme. (Holder dem ikke hjemme en hel dag hvis de såvidt har hatt feber og er helt friske ellers.)

Skrevet

Det kommer litt an på alderen om de har en feberfri dag hjemme. Under 3 år så hadde mine nok vært hjemme.

Skrevet

Kommer litt ann på almenntilstanden og hvor høy feberen har vært, men stort sett holder vi dem hjemme:)

Skrevet

Vi har alltid en feberfri dag hjemme for barnehagebarna. Skolegutten har gått dagen etter en gang, etter eget ønske, men har også holdt ham hjemme en feberfri dag en annen gang. Har barnet ditt hatt feber natt til i dag i tillegg hadde jeg ikke vært i tvil om hva jeg hadde gjort, da er det jo stor sannsynlighet for at han kan få feber igjen senere på dagen, spesielt dersom du sender ham i bhg + at han kan smitte andre barn dersom han har et virus han ikke er helt frisk fra enda.

Skrevet

Takk for alle svar! Småtten får være hjemme, var det magefølelsen min sa meg. Greit å se hva dere andre gjør også:)

Skrevet

1 feberfri dag før jeg sender i barnehagen igjen:O)

Skrevet

Så lenge de har hatt feber når de har gått i seng på kvelden, så er det ikke barnehagen dagen etter. Da skal de få sove lenge.

Skrevet

Hadde det bare vært på dagen hadde vi nok kanskje sendt han, men ikke på natt. Mini her er høyt og lavt som vanlig til feber'n bikker 40, så energi messig kunne han nok godt. Men har han feber på natta er sjansen for at han ikke er frisk stor.

Skrevet

Hadde han bare hatt feber formiddagen før så kunne vi ha vurdert det ut i fra almenntilstanden. Men vår erfaring er at det fort kan slå tilbake med ny sjukdom dersom de sendes for raskt i barnehagen.

Skrevet

Absolutt ikke i bhg om det har vært feber på natten...alltid en eller to dager hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...