Gjest sug lut Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Nei, vent - det er bare takvinduene på arbeidsrommet mitt som har SNØDD IGJEN i natt! I am speechless. I have no speech.
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Her hadde jeg nesten håpet det var aske, men den gang ei. Regner med det er plogen som kjører først i 17. mai-toget vårt i år. Hvem trenger korps?
Gjest sug lut Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Jeg trenger korps for å få gnidd sminken skikkelig utover. Jeg er en syttendemai-snufser med barnekorps som en hovedutløsningsfaktor for ukledelig mascaraflytting. Og det snør SIDELENGS og legger seg. Da får jeg i alle fall testa den teorien om at joda, stemorsblomster tåler det meste.
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Korps er grinefaktor her også. Det buldrer i magen og ukontrollerte hikst vil ut. Jeg sliter med samme greia hver 17.mai og synes det er litt flaut at jeg er såpass lettrørt. :-) Kan ha noe med at da vi var barn hadde vi bare korps annet hvert år i skoletoget. Vi delte korpset med en av de andre bygdene i nærheten. Så det var stor stas det året vi fikk ha trommesoloer og trompeter fremst i toget.
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Det med korps og klump i halsen er noe jeg ikke roper høyt om! I min karriære som "drit og dra hele driten periode", satt jeg i skogen med kjæresten og drakk en 17. mai mens jeg skjelte ut nasjonalismen ut i alle sømmer. MEN altså, likevel denne klumpen?????????? Gi meg svar på hva det er?
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Mette Elisabeth; tipper det er stolthet. Nasjonalisme. (selv om du nektet...) Glede over å være i Norge hvor det meste foregår i fred og fordragelighet. Og kanskje du hadde et gødt øye til krompen i dine ungdomsår som gjorde det hele litt mer suppete.. :-P
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 NEI NEI, ikke den teorien, jeg sparker og sparker, dette med krompen altså, han er sånn jeg fremdeles får lyst til å gi pupp, skjønner? Men stolthet, tja, jeg kan til tider bli høy på meg selv så denne musikken kan få frem en slags stolt general i meg? Ja, stolthet, der er det noe. Grave grave, nærmer meg svaret
blomstre Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Ikke bli stum for lenge da, vi vil savne deg vettu! Sette opp en kunstig sol over takvinduene dine? :-) Jeg ble stum i går. Gjorde et tappert forsøk på å forklare en dame som uriktig annklager meg for å fare med løgn. Men hun hadde visst bestemt seg for at slik var det - ikke mye gehør å få der nei. Men i dag har jeg befriende nok greid å gi f! For en herlig følelse å få stemmen tibake. Jeg har alltid vært den typen som må ha alle til å like meg nemlig, noe som er utrolig slitsomt og totalt unødvendig - så jammen var det godt å se lyset! Håper det kommer til deg ila dagen også.
Gjest sug lut Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 Skal jobbe med saken. Men hei, 0 mm nedbør, sier yr. Jeg gjødsla plenen i går (av rastløst hage-overskudd) og tenkte at det kommer vel noe nedbør mot slutten av uka, siden det er greit å vanne når man gjødsler, og det stod at det skulle komme noe sånt som 0,7 mm på torsdag... men nå ligger det altså snø over hele verden og det gir seg ikke heller. Man må ta tilbake stemmen, ja. Men å bli beskyldt for løgn er seriøst. Min far holdt engang en mann ut av et vindu av den grunn - å bli kalt løgner var rett og slett litt mye. Det anbefales, forøvrig, både for ens egen selvfølelse og som en effektiv måte å få vedkommende til å skifte mening.
Gjest Toxic Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Hatten av for deg som klarte å gi faen, blomstre. Jeg er ikke av typen som må likes av alle, men å bli urettmessig beskyldt for løgn hadde jeg aldri klart å bite i meg.
Gjest sug lut Skrevet 4. mai 2010 #11 Skrevet 4. mai 2010 Nå har det lava ned siden klokka sju i dag morges. Er det mulig da.
blomstre Skrevet 4. mai 2010 #12 Skrevet 4. mai 2010 Vel, det er ikke så mye annet å gjøre (bortsett fra å holde noen ut av et vinduet). Damen og jeg jeg er uenige, men det klarer visst ikke damen å akseptere. I hennes svart/hvite verden kan man visst ikke oppleve en situasjon på to forskjellige måter - ergo blir hennes konklujon at jeg juger...
Gjest sug lut Skrevet 4. mai 2010 #14 Skrevet 4. mai 2010 Joa. Men det er fattig trøst. Særlig når man begynner å lure på om det er bare i hodet mitt at det snør, siden det fremdeles står null mm nedbør på alle værtjenestene. Mens det snør og snør og snør og snør.
Anne-B. Skrevet 4. mai 2010 #15 Skrevet 4. mai 2010 Så fint at det er flere 17. maigrinere der ute. Jeg er helt pudding den dagen. Kransekake, is, god frokost, lapskaus, fløyter og bunader, om ikke akkurat i den rekkefølgen, så hører det med. Og så det sterkeste av alt, når man reiser seg og synger "Ja vi elsker," da helst korversjonen. Puh, jeg må snufse litt allerede nå. Denne gangen håper jeg å gå litt over termin, sånn at jeg rekker å få dagen med meg. Tror jeg får bake kransekakeringene snart.
Tokatter_USA Skrevet 4. mai 2010 #16 Skrevet 4. mai 2010 Dere får komme hit. Her har vi 17. maitog UTEN korps. Skjønner ikke hvordan de har fått med seg at barnetog er et must på 17. mai, men at korps ikke er nødvendig. I stedet løper det en ivrig irsk-amerikaner rundt i toget som vifter med et norsk flagg og roper "Hurra, hurra, hurra! Hurra, hurra, hurra!" til han blir hes, og han får alle barna med seg. Vet ikke hva vi skulle gjort uten ham.
Gjest Skrevet 5. mai 2010 #17 Skrevet 5. mai 2010 Sitter du på Dib i arbeidstiden? Snakker om å være speechless.
Patetica fåkksi Skrevet 5. mai 2010 #19 Skrevet 5. mai 2010 Jeg har spilt i korps i mange år jeg! Så jeg går automatisk i takt og det blir nesten slitsomt i lengden. Bjørka er grønn, gresset er grønt, jeg veit ikke om dere fortsatt går i snowjogs der du bor, sug, men her nyter vi knallmai.
Gjest sug lut Skrevet 5. mai 2010 #20 Skrevet 5. mai 2010 Vi har gravd oss ut og sola har tatt resten. Scilla springer ut, og det gjør ungene også, ut og inn og bare lykke.
Gjest sug lut Skrevet 5. mai 2010 #22 Skrevet 5. mai 2010 Jeg tror Ludde overlever absolutt alt naturen kan frambringe, kanskje til og med snegler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå