Gå til innhold

Hva skjer i forkant av...

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnehagestart?

Er det vanlig å motta et brev/skriv fra barnehagen om rutiner etc?

Dette er mitt første barn, og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt vet hva jeg burde ha med av klær og utstyr, når kjernetiden er (har forstått at mange barnehager har det) i forhold til levering/henting, og hvor mange måltider jeg skal sende med barnet osv.

Hun har oppstart om 3 uker.

Burde jeg ta kontakt med barnehagen selv? Eller?

Skrevet

Vi fikk i alle fall et skriv fra barnehagen. Et velkommen til barnehagen skriv. Info om rutiner, utstyr, tilvenning osv...

Siden det bare er 3 uker til oppstart og du ikke har hørt noe så ville jeg ha tatt en telefon til dem. Skader jo ikke å etterlyse det :)

Skrevet

Mange bhg har en åpen dag nå i løpet av mai, hvor dere kan komme på besøk.

Når barne skal begynne i bhg, må dere sette av 3-5 dager til tillvenning. Dette har du krav om å få fri uten lønn.

I løpet av denne uka får du MASSE info. Noen bhg sender også ut infoskriv i forkant.

Det du må ha til bharnet begynner i bhg. Er selvfølgelig klær etter årstiden. Du må ha et skift liggende i bhg, all fra innerst til ytterst. Bleier er det også vanlig at foreldrene står for. Du får besjed, ofte en lapp på hylleplassen til barnet når bleiene er oppbrukt.

Du må ha reindress og gummistøvler uannsett årstid.

Når det blir vinter må du ha en ha gode vinterklær. ULL er bra. Tynn ull inntil kroppen så en tykkere ull dress og en god bobledress uttenpå. Dette får du mere info om etterhvert.

Lykke til

Skrevet

Du får beskjed. Slapp av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...