Gå til innhold

Hvor tidlig kan man ta allergitest på babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle likt å sjekke min lille jente på 4,5 mnd! Hun sliter veldig med luft og vondt i magen.. Har prøvd mange forskjellige mme-typer, men ingen har gjort henne bedre..

Skrevet

Det gir som regel ikke utslag når de er så små.

Skrevet

nei, jeg har hørt det.. men hvor gamle må de være før det evnt gir utslag? :)

Skrevet

Var hos legen i går.., han sa rundt tre år...... Ikke veldig oppløftende!Ta deg en tur til fastlegen for en samtale! ;o)

Skrevet

Drev med masse styr med storejenta vår, hun tok noen tester da hun var litt over ett år. Det var såvidt de gadd... Hehe. Så noe fra den alderen og oppover tenker jeg det begynner :) Med mindre det er ekstreme tilfeller. Ekskluderingsmetoden er nok vel så bra på de aller minste.

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke de allergitester småbarn frø de er store nok til å forstå hva som skjer...Men jeg er usikker. De må ripes opp endel ganger og en 2 åring feks nekter vel å la seg rispe mer enn en gang... ?

Skrevet

Doula Dulosten™&Ida&Emil: Det hanlder jo ikke om at de ikke gidder, men om å skåne barnet for en situasjon som kan oppleves traumatiserende om barnet ikke forstår hensikten med smerten/ handlingen..

Skrevet

Det min lege sa at det ofte ikke ble "riktige" resultat... Og da ville de ikke utsette barna for det. Men om ho ikke blir bedre tar vi prøver til sommeren!

Skrevet

Min sønn ble testet når han var 5 mnd tror jeg det var, for melk, egg osv. Fordi han gulpet og kasett opp mye.

Men mye luft og magevondt er jo veldig vanlig når de er så små, tarmene dems er jo ikke ferdigutviklede.

jeg brukte minifom, det hjalp. gikk også til kiropraktor, og han fikk ut MYE luft, og babyen ble roligere :o)

Skrevet

Hvilke tester tok de da, lengter daler ned i skjul? Vanlig allergitest? Jenta mi har hatt kolikk og hatt mye luftplager hele tiden. Grunnen til at jeg vil teste henne er fordi hun sliter sånn med avføringen sin.. Vi har hatt store problemer med å regulere den slik at hun skal få den ut. (hun får bare mme) Malt i melka og sviskemos er det vi bruker nå, men har også måtte bruke laktulose en periode. Hun er fryktelig urolig, hele dagen, men sover heldigvis bra på natta :) Spørs om det er kolikkplagene som henger litt igjen enda, men det hadde vært fint å få testet om hun reagerer på noe. Vi har også vært til kiropraktor, akupunktur, fysioterapeut osv osv, men bare akupunkturen hadde en viss effekt.

Ser ut til at det er leeenge til vi kan ta allergitest da, så da får vi bare fortsette å smøre oss med tålmodighet og gjøre det beste utav det :) Takk for svar alle sammen!

Skrevet

Sønnen min var alltid urolig, sutrete, grinete, ville ikke ligge på gulvet å leke, ville bare sitte hos meg.

Han hadde også kolikk de første 3 mnd. Var veldig hard i magen.

Vi ble vist noen bevegelser som fikk satt igang magen og tømt ut litt luft. Ga han ganske mye malt og sviskemos, pirket med febertermometer osv.

Han var hos lege pga av kraftig gulping og ubehag etter måltider, da tok de sånn prikktest på underarmen hans, husker ikke helt, men det var ihvertfall egg og melk husker jeg.

Det var grusomt, han skrek og gråt mens vi holdt han fast. Men det var ikke noe allergier.

Og det ble bedre med magen hans etterhvert.

Skrevet

Det hørtes veldig ut som min lille jente det der.. Hun gulper ikke så mye, men hun er veldig urolig etter måltider... Kan bruke en time på å få rapet ferdig, og da er det stort sett gråting/sutring hele tiden! Kjenner jeg begynner å bli sliten i kroppen av all bæringen nå, hun er jo tross alt nesten 7 kg. Jaja, sånn er det.. :) Håper det går seg til snart! Sannsynligvis er det vel bare luftsmerter, hun hadde sikkert reagert annerledes om det var allergier...

Skrevet

Ja det er slitsomt, jeg kosa meg ikke hjemme i permisjon det året, jeg gråt mye, var sliten og leimeg.

Jeg brukte babybjørn bæresele, det hjalp litt.

Og så hadde jeg en vippestol som vibrerte, den virket litt beroligende.

Har du begynt å gi henne litt grøt? Vi begynte med det ved 4 mnd, og da ble ting litt bedre, men vi slet som sagt med denne gulpinga og, det var svak lukkemuskel.

Skrevet

Har babybjørn bæresele vi også, bruker den litt innimellom!

Har forsøkt å gi henne et par skjeer grøt et par ganger, men da har hun bare blitt enda mer urolig og gulpet det opp etter et par timer. Tror ikke hun er helt klar for det enda.. Vi venter en liten stund til før vi forsøker igjen :)

Blir ikke samme kosen med permisjon når ungen er så urolig nei. Ikke kan man gå på kafe, ikke er det koselig å dra på besøk til noen (må liksom bare gå rundt for at ungen ikke skal skrike), ingen shopping (da hun våkner med en gang jeg stopper vogna et øyeblikk).. hehe.. Håper det blir bedre nå når sommeren kommer, slik at vi kan være litt mer ute!

Skal til undersøkelse for hoftedysplasi også snart, og jeg håper så inderlig hun ikke har det!! Det skal bli seg noe om hun plutselig ikke får til å være så aktiv som hun er.. (hun ruller rundt på gulvet, forsøker å komme seg fremover osv..). Det er nok med kolikk og en krevende unge!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...