Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Hei, Jeg trenger tips om bil med plass til tre bilseter bak (to bakovervendte og en beltestol). Må også ha god bagasjeplass, og ikke for dyr bil (under 300 000 for en maks 3 år gammel bil). Har tittet litt på VW Passat stasjonsvogn og VW Touran, noen med erfaringer fra disse to? Ellers anbefalinger? På forhånd takk.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 kan være mye tull med VW spesielt Touran... hva med en ford S-Max 5 seter? den har good plass
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Vi er svært fornøyd med VW Toutan, og har aldri hørt at det har vært noe tull med de. har 3 seter bak, funker bra
soleia Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Sjekk tråd på "skravle", er mange som er nøgde med Touran. Me har heller falle for Ford s-max, men den må de nok betale litt meir for om de skal ha tre år gamal bil, trur eg. (men dei med 5 seter er billegare enn 7 seter)
gravid med 4 barn Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 hei, vi har en mercedes stasjonsvogn, kjempe god plass til 3 stoler i baksete... og ikke minst veldig god plass i bagasjerommet.... får plass til 2 vogner bak...
soleia Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Har forresten ikkje høyrt at det skal vere spesielt mykje problem med Touran, men har fått tips om å halde oss unna brukte utgåver av den større vw Sharan, som det har vore ein del trøbbel med.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 vi har seat alahambra! God bil, god plass! Ford mondeo har også ganske god plass!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Vi har nettopp kjøpt oss mazda 6 2009 modell til under 300 000, og denne har kjempegod plass bak og stort bagasjerom. Ble også kåret til den beste familiebilen i foreldre og barn for ikke så lenge siden:)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #11 Skrevet 4. mai 2010 Den mazdaen er ikke stor nok når vi har to i barnesete og en uten. sitter som klistret.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #12 Skrevet 4. mai 2010 Noen som vet om en som har tre seter foran og tre bak?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #13 Skrevet 4. mai 2010 WV Caravelle har 3 foran og 3 bak (evt. 5/7 bak) Det er forresten bare tull at WV Touran er en bil med mange problemer. Faktisk er dette en biltype som er meget driftssikker. Msn kan være uheldig å komme over en såkalt "mandagsbil", men det er godt gjort her til lands.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #14 Skrevet 4. mai 2010 Mye tull med VW? Da har du hatt veldig uflaks. VW er en av de mest dritfssikre bilene og kjent for å holde seg veldig bra. Hadde vært MYE mer skeptisk til Ford!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #15 Skrevet 4. mai 2010 Alle jeg kjenner som har Touran er super fornøyd. Aldri hørt om noen som har problemer med dem i det hele tatt. Ellers så skal jo Ford være veldig bra i disse dager. De har kommet seg de siste årene, og Mondeo Stasjonsvogn og S-Max er romslige og supre biler..
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #16 Skrevet 4. mai 2010 Til deg med mazda 6. Har ikke selv prøvd med tre seter i baksetet, men ifølge foreldre og barn har "to barneseter all verden av plass, og tre går inn overraskende greit". Men det sto forsåvidt ikke noe om hvilke barneseter det her var snakk om.....
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #17 Skrevet 4. mai 2010 Opel Zafira har vi, med en beltestol baki + to bakovervendte.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #18 Skrevet 4. mai 2010 toyota verso?? Regner med at det var en spøk. Vi hadde sånn bil, max 2 bilseter bak og elendig plass til beina, både for de som satt foran og de som kulle sitte baki. Finnes andre toyotaer som har langt bedre plassmuligheter enn en verso
chill+enda en til Skrevet 4. mai 2010 #19 Skrevet 4. mai 2010 http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2726 Vi har forøvrig Touran. Aldri hatt noe trøbbel med den. Vi har forresten hatt to, da jeg kolliderte med den første. De tåler en støyt.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #20 Skrevet 4. mai 2010 Vi kjører også Mazda 6 stasjonsvogn. Har to Besafe Izi Combi bakovervendt og ett Romer babysafe bakovervendt... Tror ikke jeg får inn det tredje to'er setet, så når babyen skal over i neste så må vi nok snu eldste forover... ) God benplass til de foran med denne setekombinasjonen. )
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #21 Skrevet 4. mai 2010 Mazda 6 er japaner, så da får du lite driftskostnader også... ;o)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #22 Skrevet 4. mai 2010 Tusen takk for svar. Vi heller veldig for Touran ja, liker VW godt. Trygge biler som er veldig gode å kjøre, og ok prisklasse. Passat stasjonsvogn ser jo hakket penere ut enn Touran synes jeg, men her må utseendet vike bittelitt for romslighet. Har Touran større bagasjerplass enn Passat stv?
chill+enda en til Skrevet 4. mai 2010 #23 Skrevet 4. mai 2010 Tror ikke det er så mye å si på bagasjeplassen. Vi får iallefall inn det vi trenger i Touranen. Men, får du virkelig plass til de tre setene du ønsker bak i en Passat? Ifølge den oversikten fra Trygg Trafikk som jeg linket til i det tidligere innlegg, så skal det ikke være plass til tre seter. Btw; kjørecomforten er også meget god, siden du sitter litt høyere og får god oversikt Lykke til med bilkjøpet!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #24 Skrevet 4. mai 2010 Det vet jeg ikke. Har tenkt å teste før vi kjøper, nå er jeg bare på "innhente erfaring" stadiet. Vi har en Passat (sedan) nå, forrige modell. Jeg kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at det går tre bilstoler bak, men jeg lurte på om den nye Passaten har bedre plass? Uansett, vi heller som sagt mot Touran, men ville bare høre litt først.
gravid med 4 barn Skrevet 6. mai 2010 #25 Skrevet 6. mai 2010 vi har en mercedes 220 cdi... kjempe stor og utrolig god bil... jeg har 3 store bilstoler vedsiden av en annen i den og det er plass mellom setene også... nå venter vi 4. barn og vi har satt inn de 2 ekstra setene i bagasjerommet på bilen for nå trenger vi 4 bilstoler men får fortsatt plass til simo duo vognen bak sammen med hun som sitter bak... så absolutt og anbefale....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå