Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Er det alltid helt tydelig eller? Lillegutten min er ett år, og har ikke vært syk som jeg vet om.. Har tatt tempen på han et par ganger da jeg har syntes han har virket varm, men ingen feber... Er litt stressa for at jeg ikke vil oppdage det på en måte... Er det helt grunnløst?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Enten blir han blankøyd og slapp, eller blankøyd og hyper. Høy feber kan gi høy puls.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Du er ei stressa hønemor;) Slapp av, barnet ditt er så stort at det ikke er noen tvil når han har høy feber! Og litt feber skader uansett ikke og trenger ikke behandles!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Hvis du ikke merker det engang er det ikke noe å bekymre seg for!! Du vil merke det, han blir slapp og varm, og kanskje sutrete. Husk uansett at feberen egentlig er en venn, det er den som dreper bassiluskene som kroppen har fått i seg. Barn tåler også høy feber.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Om du kjike på barnet ditt så ser du med engang om det e høy feber på gang Hær e første tegnan eplerøde kinn og blanke øya/sløve øya - kjenne da alltid i nakken om han e varm (panna kan være misvisanes og blir påvirka av mye). Lykke til, fantastisk at ungen din e 1 år og ikke har hadd feber enda
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Om du ikke merker det, kan det neppe være no galt fatt :-)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Kjenner meg igjen i deg jeg. Tenkte akkurat det samme med min eldste som omtrent aldri var syk før han var over 1 år. Lurte fælt på hvordan jeg kunne vite om han hadde feber, og målte ham innimellom når jeg trodde han var litt varm. Den dagen han fikk feber for første gang var jeg ikke i tvil for å si det slik. Tro meg, du ser det når de har skikkelig feber! De blir veldig blank i øynene, som regel veldig slapp og gjerne sutrete og de er kokvarm i pannen, ikke bare varm, men _varm_, du kjenner tydelig forskjell på en svett-varm panne og en ferbervarm panne. Du trenger nok ikke å bekymre deg, ny heller at barnet ditt er lite syk så lenge det varer :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå