Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Ang vannkopper, ser at det har vært flere innlegg om det her, så da er det vel kanskje sesong for sånt nå? Uansett, har null erfaring med barn som får dette, og husker lite fra da jeg selv hadde det, annet enn at det klødde noe fryktelig. Lurer derfor på om det kan være vanskelig å "oppdage". Min sønn på 2,5 år har siste dagene klødd seg mye.. på rygg, mage og bein. Ser at han har fått masse "utslett" over hele kroppen.. noe er litt smårødt og noe er hvitt.. Men det er ikke så veldig tydelig å se, uten at man ser nærme på han og det er ikke store "prikker".. ser heller ikke ut som blemmer akkurat. (litt usikker på hva jeg skal kalle de hvite,kan se ut som en veldig liten hevelse.) Er ellers frisk og rask, ikke noe feber. Kan det være vannkopper? eller bare noe annet utslett? Tenker vi uansett ringer barnehagen i morra for å høre om noen andre har fått det og at vi holder han hjemme for å observere litt.. Men teit å holde han lenge hjemme om det ikke er vannkopper, hehe.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Vannkopper er synlige. Du kan google det og se.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Det har jeg gjort Men nå er det jo sånn at noen får det i mindre eller større grad enn andre.. og noen plasser står det at man først får utslett som utvikler seg til blemmer...
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 For noen år siden fikk alle tre barna mine vannkopper, de var 5, 3 og 1 år. De to eldste hadde typiske symtomer med masse utslett som ble til vannholdige blemmer, feber og redusert almennstilstand. Minsten fikk to -tre prikker og var i full vigør. Mannen fikk det også, han var dødsyk....ufff stakkar, har aldri sett han så dårlig. Det var tider, fire uker med blemmer og feber.... Godt vi har evnen til å le av det i ettertid, men det var ikke noe gøy mens det sto på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå