....mammatilto... :))) Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Tenkte på at det ville være greit og ha til og fra barnehagen,butikken,på turer osv....men nå begynner jo jenta mi og bli glad i å gå over alt selv..... Jeg tenker at når mannen min er på jobb og har bilen vil en tvillingvogn være lønnsomt.... Når jeg har lyst til og trimme og være sprek vil dette være greit.... Men så kommer vinteren og da vil den bare bli stående og ta plass...hmmm..nei kansje jeg resonerte meg frem til svare selv gitt...hihih...1500,- for 4mnd er og kaste pengene ut av hvinduet. Men nå har jo vi bare en vogn som jenta vår bruker i bhg og sover i - den har vi tenkt og bruker på nr.2 dvs at fra august av så er det slutt på soving i bhg noe som er veldig dumt da hun har behov for søvnen sin. Kanskje bedre og kjøpe en billig vogn og ha stående i bhg som hun kan sove .... hmmmm...tenke tenke .... Uff hvorfor skal det være så vanskelig ......... !!!!!!!!!!!!!!!!
Makko med to små gutter Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Det finnes vel vanskeligere ting i livet enn vogn :-P Jeg ville ikke gjort det. En tvillingvogn er jo store! Tror ikke vi har plass til en slik i gangen engang jeg. Her blir vogna lite brukt til annet enn soving (mini er snart 21mnd). -Vogna er ute kanskje en gang 2hver uke. Vi går for det meste, men skal vi på tur har jeg han i sele på ryggen, det er jo så mye enklere! Og selv om han veier 15kg er det lettere å ha han på rygg enn i vogn opp bakkene. Hva med å bare ha et ståbrett elno på babyvogna? Hør med venner/foreldre i barnehagen om de har en gammel vogn stående som du kan låne til sovevogn i noen mnd....
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Vi kjøpte bare et sånn søskenbrett som du hekter på vogna, så står de der om de trenger hvile. Hadde nok ikke investert i tvilling/søskenvogn når eldste er så stor.
....mammatilto... :))) Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2010 joda,men finner ikke søskenbrett til 3hjuling , altså Quinny Freestyle
Djoolia 07+08+12 Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Tror nok ikke du får bruk for tvillingvogn nei, som en over skriver så ville jeg heller kjøpt et søskenbrett. http://www.ringoshop.no/estore/visvare.asp?vareid=2752&KatId=28 De fleste passer alle vogner. Har 17 mnd mellom mine, hadde søskenvogn i begynnelsen, og den brukte jeg hele 2 ganger...
mamman til to gutter Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Vi har 2år og 9mnd mellom våre og de to ukene jeg har gått til og fra barnehagen med dem har det fungert veldig bra med søskenbrett. Ulempen med det er at det er umulig å ta lange skritt med det, så jeg føler jeg småtripper bortover. Vi har ikke så lang vei til barnehagen og det er lite bakker, men jeg skulle hatt veldig lang vei og mye bakker hvis jeg skulle giddet å ha søskenvogn. Sønnen vår, som aldri gidder å gå selv hvis han har alternativet å sitte i vogn, går faktisk mye av veien selv også.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Vi har bare i underkant av 20mnd mellom ungene og valgte søskenvogn. Men nå som eldste har blitt 2år og 8mnd vil han gå mye av veien til/fra barnehagen selv. Han sover ikke lenger i barnehagen, så det passet akkurat med at lillebror trengte barnehagevogna. Jeg er fristet til å kjøpe søskenbrett, så slipper jeg å dra med den store vogna og kan trille en behagelig tur før henting i barnehage. Vet at vogner kan klipses sammen, men da bør vognene være like og kanskje ganske rette i rammen. Kanskje det kunne vært en løsning for dere? Min erfaring er at man ikke drar ut i surt senhøst/vintervær med ei åpen tvillingvogn, da blir det bil!
Piken på landet Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 Vi har tre år mellom våre, og vi kjøpte en søskenvogn. Den ble brukt masse. Jeg hadde også søskenbrett til den vanlige vognen, men det fungerte heller dårlig. Det var sånn i veien at jeg bare måtte ta korte skritt, eller gå på siden av vognen, noe som gjorde det vanseklig å styre den. 3 åringen var endel motorisk urolig, og hun hadde store problemer med å klare å stå i ro oppå der. Så det ble bare klatt. Og den var genial når jeg skulle handle, var jo så god plass under der! :-) Men hvorfor skal den bare brukes i 4 mnd?
Kate77 Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Vi har to år og sju mnd mellom våre og har kjøpt tvillingvogn. Er veldig greit å ha når vi f.eks skal gå til byen. Det er for langt å gå for største, deilig å slippe og ta bilen! Om du trenger den kommer jo veldig an på om største liker å sitte i vogn. Det er nemlig min veldig glad i:) Vi kjøpte forøvrig vogna brukt på finn og planlegger å selge den igjen etterpå. Koster ikke så mye da:)
The Bad Gal Skrevet 4. mai 2010 #11 Skrevet 4. mai 2010 Hva med en Phil and Teds da? Du slipper en dobbel vogn som tar masse plass. Kjøp en brukt på finn.no, så er det ikke så gærnt om den blir lite brukt. Har selv kjøpt ei for å ha til/fra b.hagen.
....mammatilto... :))) Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 4. mai 2010 synest at Phil and Teds er litt teit...sitter under og ser ingenting...rett i ryggen på vogna...
The Bad Gal Skrevet 4. mai 2010 #13 Skrevet 4. mai 2010 Sant nok, men det duger til/fra barnehagen og sånt da, om man bare skal ha den til korte småturer for å slippe bil eller at eldste barnet stikker av!(ikke så lett å holde styr på 2 små noen ganger, særlig ikke om den som kan gå ikke vil gå den veien man skal!) En baby kan ligge flatt i P&T, mens storesøster/bror sitter på søskensetet oppå vogna, om man skal bruke den før minste barnet kan sitte.
meg & to små vampyrer Skrevet 4. mai 2010 #14 Skrevet 4. mai 2010 3 år mellom mine og vi kjøpte ikke søskenvogn. Og ikke søskenbrett helle siden vogna er for lett til å tåle det. Det går bra, gutten på 3,5 er flink til (eller har blitt) å gå selv. Vi slutta å trille ham en god stund før babyen kom. Kanskje 6 mnd hvertfall
*Rutletutt* Skrevet 4. mai 2010 #15 Skrevet 4. mai 2010 Vi har 2 år og 7 mnd mellom våre og hadde ikke tvillingvogn. Storebror ville helst gå overalt og de gangene vi skulle på langtur var vi med begge to, og da hadde vi trillen med til han om han skulle bli sliten.
Ugl@ Skrevet 4. mai 2010 #16 Skrevet 4. mai 2010 Heller et ståbrett til den største med den aldersforskjellen....ikke nødvendig med søskenvogn med så stor forskjell. 3åringen har ikke sittet i vogn siden i fjor sommer her..
Sabina og gjengen Skrevet 4. mai 2010 #17 Skrevet 4. mai 2010 Ville aldri kjøpt søskenvogn med den aldersforskjellen, Jeg var aleine med mine i 4.5 mnd, har ikke lappen og en laaaang bakke til bhg uten buss, går fint det, hadde søskenbrett til eldste, men han gikk helst selv. Hendte han stod på brettet, men det var sjeldent. Mellom mine er det 2 år og 2 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå