♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Har hørt Toyota Avensis og andre stasjonsvogner har mer plass pga at de er lenger. Stemmer det? Venter nr 2 i desember og vurderer å kjøpe ny bil. Andre biler å anbefale?
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Kjører en Turan, en 7 seter da. Så bilen er jo litt stor. Vet ikke hvilken du har sett på. Men god plass til 2 bakovervendte seter i den bilen vi har. Jeg har ikke så veldig peiling på bil og merker, og slike ting, så vet ikke om det er mange ulike turan biler i ulike strl.
Neijasså... Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Det er plass til to bakovervendte bilstoler i Avensis (men ikke tre). Touran har vel noe mindre bagasjeplass enn en stasjonsvogn, men har plass til tre bilseter i bredden (dersom det skulle bli aktuelt). Avensis er en knallbil hvis man har to barn. )
NormaJean Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 vi har vw touran. det er fint med plass til 2 seter. men litt trangt på førersiden blir det jo, men sånn er det vel uansett? Det er også plass til 3 bilseter eller feks 2 bilseter og en voksen baki (dette har vi testet ut oslo-bergen, hehe) gikk kjempebra. Det jeg liker best med touran er at den er romslig og lett å få barnet inn og ut av bilsetet. Den er såpass høy at man ikke må bøye seg ned for å løfte barnet inn og ut av setet. Men vil anbefale å låne en touran fra forhandler og teste ut litt selv. Jeg er helt bil-idiot, kan ingenting, men vet iallefall at Touran er en kjempefin familiebil. Har ikke angret ett sekund;)
MintCondition Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 Min bror har Touran, de har to bakovervende seter + et beltesete i midten
erteposen + 4 Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2726 Den lista har jeg brukt for å få oversikt. Vi skal kjøpe bil nå. Touran er på lista over biler med plass til tre barneseter, der to er bakovervendt, men nok plass. Er det den med syv seter er det lite bagasjeplass i resten når de to setene er på plass/opp. Men jeg har ikke sett bilen, bare lest:)
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Vi har Touran og elsker den! Det går glatt to seter baki der, og god bagasjeplass har den. Vi har 5 seteren da:) I fjor sommer var vi på ferie i Kr Sans (40mil) og med i bilen hadde vi:) reiseseng, vogn, 2 bager, 1 hardplastkoffert, 2 dyner og puter, 2 barn i barnesete med svigermor i mellom og mannen og meg:) Vi hadde ikke følelse av at det var trangt:)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 3. mai 2010 #8 Skrevet 3. mai 2010 Vi har 7 seter, og når de 2 siste setene er oppe er det veldig lite plass igjen, får plass til noen handleposer der. Er nok plass til 2 bakovervendte. Nå er jeg en kort person, så trenger ikke å ha setet så langt bak da. Tror det blir verre med to seter baki der hvis din mann er 2 meter lang og må ha setet langt bak.
chill+enda en til Skrevet 3. mai 2010 #9 Skrevet 3. mai 2010 Vi har Touran 7-seter, med to bakovervendte seter i. Snart må vi ha et sete nr 3 bakovervendt, men det er det plass til (Vi har forresten HTS Besafe Combi-seter). Vi er superfornøyde med bilen vår, kan iallefall anbefale den. Ikke å mye bagasjeplass når vi har de to bakerste setene oppe, men det løser seg stort sett greit siden vi har takboks. Mulig vi må slenge på en liten henger i sommer, siden vi skal på tur med alle fem ungene (to av de er hos oss sånn av-og-til), men det skal funke fint
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #10 Skrevet 3. mai 2010 Ford S-max er et veldig mye bedre kjøp enn VW Touran! Super plass i baksetet til to seter pluss helt fint å sitte f.eks. i mellom to barneseter. Stoooooort bagasjerom, og mulighet for 7 seter og da er det enda en del bagasjeplass igjen, mye, mye mer enn i Touranen. Pluss at S-maxen er vanvittig mye tøffere å se på, og at S-max fikk kjempehøy score i NCAP-test.
soleia Skrevet 4. mai 2010 #11 Skrevet 4. mai 2010 Me hadde s-max på heimlån i går, og eg er forelska... ;-) Goood plass, og mannen var overraska over kor god den var å køyre. Er ein del meir plass i den enn Touranen, men den er nok litt dyrare trur eg. Held seg godt i bruktpris.
soleia Skrevet 4. mai 2010 #12 Skrevet 4. mai 2010 Ville lånt med ein bil heim for å prøve med barnesete. Det kjem jo litt an på kor lange de er, og om de skal ha to bakovervende sete. Om de skal ha stasjonsvogn, så kan de evt sjå på den nye Skoda Superb. Har ikkje sett på den sjølv, men mannen var avgårde og såg, og seier den er nesten som ein Limousine med god plass i baksetet. Denne får du berre som ny bil, då.
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #13 Skrevet 4. mai 2010 Hvorfor kjøpe Skoda når man kan gå da........... Neida, jeg vet at dette er veldig utgått på dato! Skoda har visst blitt bra biler, men.......... Tror ikke det blir noe i den retning her i huset, gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå