Gå til innhold

Siden vi er inne i vannkoppedebatten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har et barn med brannkopper, kan det da ikke besøke sin far? Vi fikk ham hjem igjen her for en måned siden med spørsmålet om vi var "helt gale, vi har jo baby hjemme hos oss?!" På den annen side har vi det hjemme hos oss også, så det var jo ikke verre enn at de kunne sende barnet hjem, selv om vi har baby her også som er like gammel.

Så vidt jeg vet, er ikke brannkopper farlige ved smitte, og man kan lett unngå smitte ved å dekke dem til og ved god hygiene. Altså alt man trenger er vanlige forholdsregler.

Egoistisk, uempatisk bitch? Yes, I am. Eller også bare en vanlig oppegående og handlekraftig dame som tar utfordringer som de kommer. Dette er jo to ting som alt for ofte blir forvekslet.

Det skal nevnes at vår baby ikke har blitt smittet og at dette mest sannsynlig skyldes vettug håndtering av infeksjonen og situasjonen, men skulle uhellet være ut, så hadde vi nok fikset det også.

Jeg har problemer med å forstå det manglende samsvaret mellom de verst tenkelige konsekvensene og reaksjonene enkelte viser her.

Skrevet

Synes eksen din sin argumentasjon er helt på trynet og henger ikke på greip i hele tatt. Sønnen min har også hatt brann kopper, og ingen av oss andre i hus fikk det. Ok så er det smittsomt, men med god hygiene og dekking av koppene ( som du skriver ) er det en enkel sak å unngå smitte. Jøssenam hva noen bruker som unnskylding for å slippe ansvar.:o( God bedring til sønnen din.!

Skrevet

Så lenge barnet ikke er for sykt til å fraktes i bil, er det ikke for sykt til å være hos far når det skal.

Brennkopper er veldig smittsomt, men det skal litt til for å smitte om man tar sine forhondsregler. Jeg har hatt det 3 ganger, hadde det kanskje en gang bare siden jeg er resitent mot pencilin og det fant de ut da brennkopperene kom for 3 gang på kort tid. Jeg har ikke smittet noen, jeg gjorde det som jeg pleide å gjøre, var på jobb, var sammen med familie osv. Jeg brukte klor for å vaske av bakterier på do og vask, siden jeg da ikke viste om antibaktrielle saker, men nå får man disse i sprayflasker også så det er ingen problem. Og en far skal kunne passe sitt syke barn, like mye som mor kan. Han burde kanskje få øyne opp og finne ut at han har to barn, ikke ett. Han må da kunne klare å passe på begge, selv om det ene er sykt.

Skrevet

Hvis babyen hjemme hos faren er helt nyfødt er det en smule galskap i og med at vannkopper kan være veldig farlig den første levemåneden eller så, men er det snakk om en større baby ville jeg ikke tenkt over det.

Skrevet

Ingen av babyene er nyfødte, og de er like gamle uansett. Så var det galskap av meg å sende ham bort, så er det vel like mye galskap å sende ham hjem også. Hva skal vi gjøre med ham, da? Burde vi tjore ham til flaggstangen til det går bort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...