Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som vet om det er dumt å trene hardt i den perioden man prøver å bli gravid? Jeg tenkte på det i dag, da jeg ga alt på spinningtimen, at om den nå skulle være noe på gang (vi har nettopp begynt å prøve), så kunne det jo hende at det blir noe galt fordi jeg svetter og peser og så "hopper" det jo en del når man står og sykler.

Har lest et sted at man skal passe på å ikke bli for varm når man trener, etter at man har blitt gravid. Hva er egentlig "for varm"? blir jo ganske heit på en spinningtime, men er jo ikke på besvimelsens rand heller...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg trener har det vært en liten babyboom blant de ansatte. De jentene som har hatt de har hardeste timene har hatt timene sine til magen har blitt veldig stor.

Jeg trener hvertfall like hardt som før også nå som jeg er prøver.

Skrevet

Jeg har lurt litt på det samme også, men jeg kan ikke helt se at det skal være skadelig å trene hardt, men når du blir gravid skal du vel roe litt ned på treningen om jeg har forstått det rett.

Leste et sted at dersom du ikke er vant å trene skla du ta det rolig, men at dersom du er aktiv trener skal du bare fortsette med det, da kroppen er vant til det.

Trener selv 4 ganger pr uke og jeg tar meg alltid hardt ut på timene, vil være mest mulig fit til jeg blir gravid så det blir lettere å trene det av seg etter en fødsel.

Dessuten i forrige uke var jeg på en ganske hard spinningstime hvor innstruktøren var gravid, ganske stor også egentlig, i allefall i 5-6 måneder på vei så da tenkte jeg at når hun som innstruktør er gravid så kan det vel umulig være farlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...