Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Er på dag ti på slankern.spiser mindre enn det jeg forbrenner,men ikke nok til at jeg kan trene.Har 30 kg i overvekt.. Takk for alle svar
madike Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Hvor mange kcal spiser du pr. dag da? Pass på at du ikke spiser for lite, for da stopper du forbrenningen. 1300kcal er ca minimum anbefalt inntak pr.dag. Kroppen er lagd slik at den vil jobbe for å beholde vekten sin. Får den for lite mat går den på sparebluss, dvs at den setter ned forbrenningen. Hvis du spiser så lite at du ikke klarer å trene så høres det ut som du kanskje spiser for lite... Jeg tror det er lurere å spise små hyppige måltider og få i seg nok kcal, samt få inn noen treningsøkter i uka. Styrketrening er jo viktig for å øke forbrenninga. Økt muskelmasse gir økt forbrenning hele døgnet, ikke bare mens du trener. Nå vet jo ikke jeg hvor mye du kan om trening og inntak av kcal..og om det er andre grunner til at du ikke trener i tillegg til redusert matinntak. Hvis du ikke har gått ned noe enda, og du spiser mindre enn 1300kcal, så kan det jo kanskje virke som kroppen din går på sparebluss. Hvis du spiser mer enn det, så kan det jo bare være at din kropp trenger litt tid på å tenke seg om før du begynner å gå ned i vekt. Men vekttapet burde nok komme om ikke så lenge.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Tror jeg ganske sikkert at ligger på 1300..Jeg skal trappe opp når jeg har fått av meg ca 20 kg,men har fått dårlige knær av overvekten så får at jeg skal klare å trene må jeg dermed ha mer mat. Tror jeg skulle klart litt styrketrening men redd for å bli kompakt og at spekket setter seg fast da :S Vil jo være slank med lange muskler. Synes faktisk jeg begynner å merke det litt nå! Tusen takk for svar madike!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 1300 kcal pr dag er alt for lite!!! Jeg går på Grete Roede, og jeg skal spise 1900 kcal pr dag.. jeg skal ned ca 35 kg (veier ca 100 kg nå, og er 171 cm høy). Det kommer selvsagt an på hvor lang og tung du er i utgangspunktet, men du skal ihvertfall ikke under 1600 kcal om dagen!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 ja, det føles ikke som som så lite..men du har rett..jeg skal over til normalt kosthold etter 20 kg som sagt Men skal gifte meg så haster litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå