Gå til innhold

Jeg er så utrolig redd for gutten min. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vil bare si at jeg virkelig håper på bedring hos gutten din. Ingen kan vel tenke seg noe verre enn at ens barn er syk uten at man kan gjøre noe.

Det ser ut til at du har fått noen tips på hva du kan sjekke ut over her.

Les litt om Ulcerøs Kolitt, Morbus Chrons og Ulcerøs Proktitt også. Om ikke annet så har du da iallefall vurdert det.

Lykke lykke til!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, føler med dere.

Eldstemann på snart 3 har gått/går gjennom mye av det samme. Mye magevondt, usammenhengende/rastløs søvn, oppkast, diare, nedsatt immunforsvar som medfører konstant sykdom for tiden, nedsatt appetitt, krampetrekninger samt hudirritasjoner. (Hadde atopi som spedbarn).

Brukt lang på å finne ut av dette. Hyppig besøk hos lege, sykehusinnleggelser, blprøver, ph testing av spiserør. Har pr dags dato diagnose melkeprotein samt laktose allerg og antagligvis cøliaki. (Gjenstår bare en gastroskopi som ikke har blitt tatt pga dårlig veiledning fra ernæringsfysiolog.)

Ønsker dere lykke til og håper det bedrer seg snart. Forferdelig å føle seg så hjelpesløs ift sitt eget barn.

Skrevet

Igjen; tusen takk for svar alle sammen! Har lest litt mer om krohns, ulcerøs kolitt og sånt nå, og føler jo at dette er noe de bør sjekke litt mer. Står jo blant annet i det jeg har lest at disse sykdommene kan bli verre av blant annet melk. Gutten min har fremdeles feber, var mye våken i natt, og gråter nærmest konstant uten paracet. Dårlig matlyst også.. Stakkars liten. :(

trollmor og trollungene + spire: Uff, håper dere finner ut mer snart dere også, og at dere får behandling/diett som kan hjelpe barnet ditt! Jeg har også tenkte mye på cøliaki, men blodprøvene er negative. Ønsker dere masse lykke til!

Skrevet

Vi får veldig god oppfølging på Rikshospitalet. Var innlagt på Voksentoppen i mars og skal tilbake i juni. Føler at vi endelig har blitt tatt på alvor. Gutten min har i dag et kosthold uten melk og gluten. Når det følges er han så og si symptomfri, reagerer litt hvetestivelse selv om det er glutenfritt. Merker fort forskjell hvis det skjer en glipp i bhg. Da har vi det gående noen uker før det bedrer seg.

Her har ingen tester slått ut på hverken melk eller gluten. Men pga så kraftige symptomer og svekket almenntilstand antar de at det er det det er. Snakk om at han skal utredes videre når han blir eldre 7-8 år. Ikke forsvarlig nå som han er så liten og kroppen ikke har noe å tære på.

Skrevet

Jeg holder fortsatt en kanpp på at han har cøliaki. Alle hans symptomer passer, og jeg antar at han som baby ikke har vært disponert nok for gluten til at en evnt biopsi har slått ut på dette..

Huff,jeg får så vondt av den lille gutten din, det må være så fælt å ha det sånn.. Og dere har en nyfødt i tillegg?

Håper dere finner ut noe snart, og at han kan bli en frsik og rask gutt igjen. God bedring! Klem fra meg!

Skrevet

Jeg har ikke slått det helt fra meg, nei. Har jo hørt at blodprøvene ikke nødvendigvis slår ut. Biopsien han tok som baby var for å sjekke om han hadde Hirschprungs sykdom, og den ble tatt så tidlig at han fremdeles bare fikk morsmelk. Regner derfor med at det ikke ble tatt noen cøliakiprøve da.

Ja, vi har en nyfødt også. Han er en måned idag, og heldigvis en veldig rolig baby foreløpig. Sover stort sett mer enn storebror på nettene.

Skal snart dra på sykehuset nå, er skikkelig nervøs. Håper det går bra. Formen er litt bedre, men fremdeles ikke på topp.

Klem tilbake! :)

Skrevet

Hei! Det gikk forsåvidt fint. Det ble tatt røntgen av magen, og det viste at det har begynt å bli litt oppfyllninger i nedre del av tykktarmen igjen. Det var ikke så mye, men vi skulle øke avføringsmidlene i helgen, og så snakke med legen igjen til mandag. Legen sa ikke så mye mer enn at lillegutt har et tregt tarmsystem, og at det er det som gir ham plagene. Han ville ikke utføre noen flere undersøkelser nå, så vi får se.. Jeg merker jeg fremdeles er bekymret, selv om lillegutt livnet veldig til igår, og var i mye bedre form.

Når det gjelder cøliaki, kan det være en mulighet å prøve glutenfri kost på eget initiativ? Tenkte kanskje vi kunne prøvd det i ferien for eksempel. Jeg vet at man ikke skal gjøre det dersom det skal utføres cøliakiprøver, men det vet jeg jo i tilfelle det en stund i forveien.. Hvor lang tid må man eventuellt regne med at det tar før man merker bedring?

Skrevet

Akkurat det same (cøliaki/gluten) har eg og lurt på. Om du leser på tråden om lille inne på 2-3-årsdebatten har eg fått mykje info ang. det.

Skrevet

Oi, ser at du har tenkt i samme baner som meg ja! Barna våre har jo veldig mye av de samme plagene, så hadde vært interessant å prøve..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...