Gå til innhold

Seteleie, føde på SUS - hva skjer på kontroll på sykehuset noen uker før termin?- samme som 3.trimester

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag. Uke 37 akuratt. Der ble mistanken min bekreftet. Lille mini i magen sitter godt på rumpa. Skal til SUS på kontroll på torsdag, men aner ikke hva som skjer der. Skal møte på fødepol. tidlig på morgonen og fikk beskjed om at de kan ta hele dagen. Hva gjør de på denne kontrollen???

Har ikke lyst til at legene skal forsøke snuing. Kan en nekte?

Noen som har erfaring fra å føde på SUS i seteleie??? Er min andre fødsel.

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei du.

Jeg har ikke peiling på hva de gjør på kontr. og om du kan nekte (men skulle nå tro det?). Hadde selv en setefødsel på SUS i aug. 09, men det var uventet for alle, så verken jeg eller sykehuset var forberedt på det. Og: det gikk kjempefort! Fikk ikke tid til å vurdere andre muligh. enn vag. fødsel, men det gikk kjempefint! Barn 3500 g, h.o. 35 cm, og jeg var førstegangsfødende. Troppet opp to leger, hvorav den ene, Philip et eller annet, hadde full kontroll, samt to jordmødre. Kjempegod erfaring med SUS for min del, altså :) Snakk med dem på sykehuset - de kan jo dette. Ev. kunne du jo bedt om å få snakke med denne Philip-doktoren; han var virkelig himmelsendt når jeg var der. God mann!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...