Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Mener å huske at det kom automatisk med førstemann.. nå har jeg fått nummer to, men det har ikke kommet noen barnetrygd for han. Og han ble født i mars, skulle vel hatt barnetrygd nå da?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Den kommer automatisk. Du skulle fått for april da ja. Du kan jo ta kontakt med ditt lokale nav-kontor å høre om det kan ha skjedd noe feil.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Jeg fikk ikke før 2 mnd etter fødsel, du får etterbetalt da. Men man må ikke søke.
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 For de aller fleste kommer det automatisk, ja. Det er vel bare noen få, spesielle grupper som må søke. Dersom han er født i mars kommer nok ikke første utbetalingen før i slutten av mai, men da får du for april også. Man får ikke trygd den mnd barnet fødes, den neste måneden skal du få for, men som oftest tar det litt mer tid før utbetalingene kommer igang så du får dobbelt beløp på neste utbetaling i stedet. Sånn var det i hvertfall med begge mine ...
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 Jeg fødde i desember og fikk første utbetaling i februar, da var det for des og jan også med.. Gikk automatisk her i gården.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå