Gå til innhold

Da er jeg ikke lengre gravid....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk utført kirurgisk abort forrige uke. Skuldrene er endelig senket og livet kan fortsette sin normale gang. Alle symptomene på å være gravid er allerede borte, kun litt hormonell enda. Jeg var usikker i noen uker, om dette var det rette å gjøre, for jeg har alltid tenkt at det aldri er så ille at man ikke kan beholde. Men det er kun slik i teorien. Virkeligheten for meg og min situasjon er alt annet. Alt av praktiske kunne ordnes, men det er barn involvert som ville taklet dårlig å få et lite søsken nå, så valget ble egentlig enkelt. Jeg gikk heldigvis inn døra på sykehuset 100% sikker på mitt valg.

Min abort var smertefull. Ba om å helst ikke få noe medisiner der jeg ville være groggy lenge etter operasjonen, grunnet at jeg skulle hente barnet mitt i bhgen like etter. De gav meg derfor ikke morfin. Mindre enn en time etter operasjonen lå jeg å vred meg i smerter, tårene spratt ut øynene å jeg fikk det jeg kun kan beskrive som sterke intense rier, værre rier har jeg aldri kjent før. Fikk etterhvert morfin og smertene gav seg. Intet komplikasjoner i ettertid.

Min opplevelse var ikke noe hyggelig, men kan jo også tilføye at det ble slik kun fordi jeg ikke fikk morfinen med en gang. Valget angrer jeg ikke på. Det var det rette for meg.

Dette ble min første og siste opplevelse med det å ta abort. Er absolutt ikke imot abort, hvert menneske får ta sine egne valg basert på egne vurderinger. Men for meg ble dette første og siste gang. Dette er rett og slett ikke noe for meg. Jeg kommer til å tenke på hva som kunne blitt, å det er jeg faktisk takknemlig for. At jeg ikke er følelsesløs i denne situasjonen, da ville jeg nok selv blitt skremt. Det er tross alt ingen filleting man gjør, man tar bort et potensielt liv, et potensielt menneske. Denne gangen passet det ikke, å det beklager jeg på det sterkeste. Men jeg vet, at mitt valg om å ikke fullføre svangerskapet var det rette, både for meg og for de andre som er involverte.

Jeg håper dere andre som står overfor et valg tenker nøye igjennom alt. Det finnes nesten ingenting som ikke kan ordnes, ting man ikke kan klare. Men av å til blir det for mye som tilsier at det faktisk ikke går. Håper dere blir like sikre i valgene deres, uansett hvilket valg dere tar. Lykke til!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...