Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke lenge siden jeg startet i ny jobb, arbeidsmiljøet er noe komisk til tider og jeg har problemer med å ta det seriøst ( men jeg gjør det fordi jeg har yrkesstolthet )

problemet er hvordan jeg skal håndtere disse kollegaene mine, det er noe nytt her dag, mye sladring og ting som skjer hele tiden, føler det blir litt "realitysuppe" på jobb.

Plutselig kan de prøve å sette meg ut, han ene kan feks stirre på meg uten videre, smiske med meg når sjefen er til stede men ellers teste hvordan jeg håndterer han, det er helt merkelig.

Jeg kan feks ønske alle en god helg når jeg går, mens han bare ignorer det.

I tillegg har han problemer med å svare på ulike ting jeg spør om men fikser det alltid i det skjulte, går aldri direkte til meg men til andre kollegaer.

På tide å søke etter noe nytt ja, men trenger pengene. Noen tips på hvordan jeg skal håndtere dette? jeg begynner jo å lure.

Skrevet

Ignorer ham tilbake!! Det finnes de som gjør alt de kan for å få oppmerksomhet for deretter å være både uforskammet og respektløs. De blir litt energivampyrer!!

Jeg har prøvd dette selv, vært likegyldig men høflig og den dagen jeg fikk vite ad omveier at jeg var blitt så hoven, da hadde jeg vunnet "spillet". For det er det dette er, så ikke gi opp! Det er kanskje andre også som føler det samme som deg!

Stå på!

Skrevet

Takk for tips.

Jeg skjønner ikke vitsen at han ignorerer meg i det skjulte men smisker med meg når sjefen er der.

Hva er problemet liksom, skal ha respekt for mennesker.

Skrevet

Noen som kan forklare meg mer om dette "spillet"?

Skrevet

Hmmm... enkelte er jo bare rare... =)

Skrevet

Jupp, kanskje de bare er en smule rar og at jeg er annerledes;)

Skrevet

Mange har store behov for å hevde seg selv og være nedlatende til andre. Men så vil de gjerne være en del av teamet også, særlig når sjefen er i nærheten. Så da blir det å ha en dobbeltrolle, hyggelig til tider og smakløs ellers. Min erfaring er at de ikke alltid gjør så god jobb heller.

Spesielt hvis de ikke kan tas på noe de gjør feil... Hvis man setter de fast på f eks et prosjekt, blir de helt helt rådville og begynner å lete etter feil hos andre.

Det er i alle fall mine opplevelser. Det er da man ser på de, smiler litt tilfeldig slesk og går derfra.... funker alltid!!

Skrevet

Mohhahahahahah ;)

det rare er at det er ofte de som ignorerer mest, svaaaake mennesker.

Mye jeg ikke vet og kan, men i stedet for å bli usikker og ta det ut på andre har jeg spurt og vært ydmyk, det gir resultater på sikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...