Muffinsmamma Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Jeg tok en ultralyd i uke 14 sist jeg var gravid, var så fryktelig nervøs hele tiden og det var koselig å se nurket:) Denne gangen er jeg litt roligere, vil så klart se den samtidig tenker jeg at det er en grunn til at man bare har én ultralyd, det er jo for å fastsette termin og se at alt fungerer. Men med alt man leser her inne blir man jo mer nervøs enn om man ikke hadde lest noe:) Noen fler som venter til uke 18?
Lizzi 79 Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Hei. Jeg er gravid med nr 2, og har ikke noen av gangene tatt tidlig UL. Ikke noen av de jeg kjenner har gjort det heller.
kath gutt07 & jente10 Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 kun ordinære UL med førstemann, og blir ikke noe annet med denne heller.
mammo69 Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 spurte legen min om hun anbefalte tidlig ul, og det gjorde hun ikke. Med begrunningen at på tidlig ul kan man se ting som f eks stor nakkefold, som er helt naturlig så tidlig. Man har da gjerne lett for å bekymre seg ekstra, fordi ved uke 18 er jo det et problem. Men veldig ofte er dette ting som går seg til, og ikke er noe å bekymre seg over. Har ikke lyst å bekymre meg unødig, så derfor lar jeg være.
♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 jeg hadde kun ordinær UL med førstemann, og blir det denne gangen og...
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Jeg har ikke tatt tidlig UL i noen av mine svangerskap. Mest fordi man kan se ting der som er feil / normalt. Og som er helt bra ved UL i uke 18. ingen vits i å beymre seg unødvendig Men de som er på tuppa i begynnelsen av svangerskapet kan vel ha godt av å se ett lite hjerte som slår, og roe seg ned ved hjelp av det.
Tøvsjura Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Har heller ikke tatt tidlig ultralyd med mine, er på vei med mitt 3 nå og har litt lyst, men tror jeg skal vente til uke 18 denne gangen og gitt ;-)
♥ Notie♥ Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Her blir det også bare ordinær UL og sånn var det med nummer en også. Det holder for oss!
Feit no more Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 Jeg venter nr to. Var 20 fullgåtte uker på UL. Litt sent, og ventetiden fram mot UL var lang, men var egentlig ikke så nervøs. Og alt så fint ut på UL :-)
Bea80 & Gullgutten Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Har begge gangene ventet til ordinær ul.........
2 boys & now pink Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 Jeg har ikke vært på tidlig ul. Har ordinær UL i morgen. Er 19+0 i dag!
Muffinsmamma Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 6. mai 2010 Jeg tenker som dere. Sist var jeg på UL i uke 14, men denne gang vet jeg jo at man kan høre hjertelyd i uke 14 så det holder jo egentlig. Også reiser vi på ferie i midten av juni, når jeg er rundt 11-12 uker, dumt å ha UL da og kanskje få noe å bekymre seg over. Syns bare det har virket som om "alle" tar tidlig UL!
krabbetrollet Skrevet 6. mai 2010 #13 Skrevet 6. mai 2010 Her på BIM virker det som om "alle" tar tidlig ul, men tror ikke det er like vanlig i det "virkelige" liv. Jeg vet bare om noen få som har gjort det, og har ikke gjort det selv i noen av svangerskapene mine.
Flippflapp Skrevet 7. mai 2010 #14 Skrevet 7. mai 2010 var i usa med forrige og da var det standar med tidlig ul. men med første gjorde jeg det ikke å holdt på å fly på veggen av bekymring og spenning! hadde planer om det denne gangen også, men så har jeg fått meg en babywatcher og hørte hjerteslag fra uke 10 alt, å tenker at så lenge dette barnet lever så er jeg glad, så jeg droppet det, og venter til juni når det er ordinær.....
T#3 Skrevet 7. mai 2010 #15 Skrevet 7. mai 2010 Har ikke hatt tidlig UL med mine to tidligere sv. skap. Denne gangen hadde jeg det (uke 6 og 9) gang pga blødninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå